Fjäll är en ny tonic från Gbg Soda med smakinspiration från fjällmiljön i Jämtland

Ny tonic med smakinspiration från svenska fjälltoppar

Gbg Soda Fjäll är en tonic med inspiration från de kargare delarna av vårt land. Smak av fjällkvanne, renlav och tranbär ger en tonic som är både spännande och rogivande; precis som känslan när man blickar ut över de milsvida svenska fjällen. Njut av smaker som bär, örter, citrus och en svag nyans av lakrits i eftersmaken.

Fjäll är den tredje smaken i Gbg Sodas tonicsortiment. Sedan tidigare finner du Hav med smak av sjöpung och sockertång samt Skog med smak av granskott, björklöv och lindblommor. Tonicen innehåller 25 cl och kostar ca 29-35 kr. Du finner Gbg Soda Fjäll i välsorterade butiker och barer.

Gbg Soda grundades av ölbryggaren Simon som reagerade på att det fanns så få goda alkoholfria drycker som inte var för söta. Tiden då alkoholfritt var långtråkigt är förbi. Nu vill Simon även göra de alkoholhaltiga dryckerna mer spännande. Gbg Soda är ett systerbryggeri till Vega Bryggeri; De brygger sina hantverksdrycker på Ringön i Göteborg

Läs mer. Pressbilder för Fjäll. Pressbilder för Gbg Soda. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram och Facebook.