Millésime Chocolat, belgisk hantverkschoklad som nu finns på svenska marknaden

Ekologisk belgisk choklad med läckra smaker

Millésime Chocolat är en hantverksproducent från Liége i Belgien som producerar choklad från kakaoböna till chokladkaka. Grundaren Jean-Christophe söker upp kakaoplantager med hållbara odlingsmetoder och kakao med ett stort smakspektrum; De jobbar med terroir och årgångar, vilket ger möjlighet till god choklad med tydliga smakprofiler – som ofta matchas med spännande smaker och konsistenser.

Sortimentet är lika spännande smakmässigt som förpackningarna är färgstarka. Det belgiska smakarvet bärs vidare med fylld pralinéchoklad och olika typer av nötter men de söker även vidare i smakvärldens universum med deras choklad som bjuder på smaker som yuzu/tranbär, whisky, vitpeppar och salt & kola.

"När vi på Beriksson började samarbetet med Jean-Christophe på Millésime, såg vi direkt bevis på en stor kreativitet och hantverksskicklighet; Det belgiska lilla chokladföretaget blev därför en perfekt partner att ta fram vårt första egna recept på choklad. Det berättar vi mer om i nästa pressmeddelande." Det säger Markus på Beriksson

Chokladkakorna finns i förpackningar om 70 eller 20 gram och kostar cirka 69-79 kronor respektive 29-35 Kronor och finns i välsorterade butiker. Här finner du en lista på återförsäljare för Millésime Chocolat.

Läs mer om Millesime Chocolat. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.