Ekologiska smakrika te-blandningar för 2013 från östra London

Ekologiska smakrika te-blandningar för 2013 från östra London

Joe’sTEA är en nyhet från östra London som erbjuder ekologiskapremiumteer komponerade för såväl den moderna londonbon som densom uppskattar traditionella tesmaker. Teerna kommer både i svart,vitt men även rött och fruktiga, blommiga och mintiga teer som inteinnehåller tein (koffein). Det ekologiska teet kommer inedbrytningsbara pyramidbehållare gjorda av majsstärkelse, vilkagör att det släpps ut mer smak i brygden. Tebladen i ex. ”Englishbreakfast” och ”Whiter than white” expanderar som ett bra teska och det ger därför en god smak utan bitterhet. Joe menar attpremium och ekomarknaden för te tidigare inte har moderniserats i såstor utsträckning och han tycker att den borde inspireras av kaffeoch smoothiemarknaden där nya, moderna smaker och kombinationerfinns i överflöd. Joe’s tea kombinerar möjligheten att göra engod kopp te med bekvämligheten att slippa krångel med tesilar ochlöste. Joe’s tea lanserar åtta sorter i Norden under 2013. Dessasorter är: The earl of grey, St Clemonts lemon, Minted up fruit,Proper peppermint, Ever so english breakfast, Sweet chamomile och Theberry best.

Läs mer. Ladda ner bilder. Maila mig.