Tsarevna är en tekollektion som Kusmi Tea relanserar i ny design varje år för att fira ut året.

Kusmi Tea är tillbaka och firar ut året med stil

Medan gramofonen spelar den senaste hitten från franska sångaren Maurice Chevalier, spanar vi in Tsarevnas nya guldiga limited edition-klädsel. En festlig scen utspelas mot en bakgrund av geometriska motiv. Den charmerande sångaren bär sin stråhatt och se där: Josephine Baker berättar för oss att hon har två kärlekar, hennes land och...Kusmi. Plötsligt låter Tsarevna oss veta att det är dags, lyfter av locket på hennes nydesignade burk och snurrar oss runt i en Charlston av smaker och tar in alla förföriska aromer av apelsinskal med lakrits på svart te. Allt är 100 % ekologiskt för att vara säker att festen är i harmoni med moder jord.

Kusmis Tsarevna Collection består av fyra olika produkter och kommer i limiterade upplagor. Två av produkterna är redan lanserade: den glammiga teburken bjuder på svart kryddigt te med ingefära, kardemumma, kanel, apelsinskal, lakrits m.m. Den väger 120 gram och kostar ca 300 kr i butik.

Vi har även lanserat Kusmis eleganta tekalender som bjuder på 20 olika tepåsar, 2 småburkar med löste, tesil och temått. Kalendern innehåller 80,5 g te och kostar ca 570 kr. Kusmi Tea finns hos specialbutiker som erbjuder det lilla extra. Återförsäljarlista finner du här. Nästa släpp av produkter ur Tsarevnakollektionen kommer 3:e november.

Kusmi är det ikoniska tehuset i ständig förändring som erbjuder utsökta teblandningar. Kusmi grundades 1876 i St Petersburg av familjen Kousmichoff som tvingades fly under Ryska Revolutionen och återupptog sin teverksamhet i Paris där det fanns utrymme för deras experimentlusta. Goda blandningar utan förutfattade meningar; Kusmi väljer det bästa från varje kulinarisk smakregister.

Läs mer om Kusmi Tea. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.