Ekologisk energidryck med naturligt koffein från grönt te; Välj mellan smakerna Ananas & mynta och Lime & ingefära.

Nyhet – Ekologisk energidryck av matchate

Lagom till våren lanserar Seicha ekologiska energidrycker med naturligt koffein från grönt te som kombineras med matchate, ginkgo och ginseng som ger energi som varar länge. Den mjuka tesmaken kombineras med tropiskt fruktig ananas med en touch av mynta och sötsyrlig lime med mjukt kryddig ingefära.

Bröderna Bönings mål är att skapa hälsosamma och goda kolsyrade matchadrycker. De första dryckerna som de lanserade är kolsyrade matchadrycker med friska fruktsmaker som yuzu, lime, grapefrukt och ett svart matcha-iste med persika. Dryckerna har blivit populära och nu utvecklar bröderna en ny innovativ serie med läskande matchadrycker med hälsofokus som ska hjälpa dig att hålla igång med dina vardagsäventyr.

De nya energidryckerna är veganska och ekologiska, innehåller naturligt koffein, antioxidanter och aminosyror. Dryckerna innehåller endast 3,9 gram rörsocker per 100 ml. De innehåller också naturliga och oprocessade steviablad, vilket de faktiskt är en av de första producenterna i Europa att använda.

Dryckerna innehåller 250 ml och kostar cirka 28-35 kr i välsorterade butiker och serveringar.

Välkommen förbi oss i monter C16:14 på Gastronord och provsmaka dryckerna.

Seicha är ett familjeföretag från Hamburg som strävar efter att skapa de godaste och mest hälsosamma matcha-dryckerna. Till Seichas matchadrycker använder de det finaste cermoniella ekologiska matchateet. Seicha kommer från orden Sei- och -cha. Sei betyder renhet på japanska och cha refererar till te; Seicha betyder det goda teets renhet.