Ny krämig fylld choklad med en touch havssalt i eleganta presentaskar.

Nyhet – Fylld choklad med havssalt från bröderna Gardini

Bröderna Gardin har vunnit fleralet priser genom åren för sin choklad med en touch av det milda havssaltet från Cervia som manifesteras visuellt med en omisskännlig martim design.

Nu har de utvecklat den utsökta havssalt-chokladen och skapat en ny serie i form av små chokladmynt med en krämig fyllning. Dobloni är presentaskar med tunna, fyllda chokladdubloner i tre olika smaker: giandujanougat med havssalt, mörkare choklad med havssalt och olivolja samt havssalt och kola. Njut av dublonerna med ditt favorit-kaffe, en god whisky eller varför inte bryta en dublon och dela i all enkelhet med din favoritperson.

En ask innehåller 20 chokladdubloner (80 gram) och kostar ca 80-89:00.

Gardinis chokladsortiment med havssalt har vunnit flertalet priser på chokladtävlingar världen över, senast på International Chocolate Awards 2020. I sortimentet finner du vit, blond, mjölk och mörk choklad med smaker som havssalt, olivolja, lakrits, salt/kola och lakritsnougat. Ytterligare en chokladnyhet med havssalt lanseras inom kort.

Gardinis Dobloni säljs exempelvis hos: Stockholm: P&B – Hötorget, P&B – Södermalm, Karlstad: Karlstadoliven, Umeå: Frukthörnan, Västerås: Taste & More, Kungälv: Lundgrens Primörer, Kungsbacka: Kahls The & Kaffehandel, Halmstad: Gerdas Te & Kaffe, Trollhättan: Godhem, Vänerborg: Gillbergs, Kivik: Buhres Fisk, Helsingborg: Flowerteam, Bjärred: Borgeby kryddgård, Gävle: Kahls The & Kaffehandel, Satsjö-Boo: Din Delikatessbutik.

Läs mer här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.