Ny mörk choklad med fem olika kryddor, inspirerad av den vietnamesiska maträtten Phở.

Nyskapande chokladsmaker 2/3 – Vietnamesisk choklad med Phởkryddor

Marou firar tio år av prisbelönt vietnamesisk choklad genom att lansera en jubileumschoklad. Vad är mer passande än en mörk choklad med kryddorna som används till den klassiska vietnamesiska maträtten phở?

Njut av en mörk Single Originchoklad med en varm och balanserad mix av kardemumma, stjärnanis, koriander, kanel och kryddnejlika; Kryddorna skapar tillsammans med chokladen ett stort spektrum av smaker.

Inspirationen till chokladen kommer från ett phở-matstånd som ligger på vägen till Maroufabriken i Saigon. Phởståndet var medgrundaren Samuels favorit och varje gång han passerade fylldes hans sinnen av de läckra kryddorna. När de diskuterade på Maroufabriken vad deras jubileumschoklad skulle smaka så var det enhälliga svaret: Phở!

Chokladen är fri från soja, gluten, nötter och mjölk.
Den väger 80 g och kostar cirka 79-85kr i välsorterade butiker.

Nyskapande chokladsmaker är vår trilogi där vi presenterar tre olika chokladkakor med spännande smaksättning. Vietnamesisk choklad med Phởkryddor är nummer två av tre.

Välkommen förbi oss i monter C16:14 på Gastronord och provsmaka Phởchokladen.

Marou, Vietnams första premiumchoklad, började som en dröm och ettäventyr, och är just nu en av världens mest uppmärksammade och prisbelönta chokladmärken. Med rötterna i fransk kvalitetstradition leder Marous single origin-choklad oss genom Vietnams djungler till dimhöljda högländer, vita sandstränder och ända till Mekongflodens delta. En oöverträffad smakupplevelse som i varje bit låter oss upptäcka ett tidigare outforskat chokladland.Nästintill samtliga sorter är prisbelönta. Marou kakaopulver utsågs 2019 till en av 18 bästa matprodukterna 2019 av tidningenAllt om Mat. Chokladkakorna är veganska, glutenfria, och nötfria.Kakaon köper Marou direkt genom att besöka kakaobönderna och de betalar mer än dubbla marknadspriset för råvaran.

Läs mer om Marou. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.