Nytt friskt iste från Berlin

Nytt iste med solvarm fruktsmak

Lagom till världsutställningen i St Louis 1904 kom engelsmannen Richard Blechynden på en genialisk idé; Med hjälp av en innovativ kylmetod serverade han sitt svarta te kallt – isteet var här för att stanna.

Över 100 år senare ger Richards berättelse inspiration till en ny serie iste med omsorgsfullt bryggt svart te blandat med fruktjuice och rörsocker.

Richards Sun Iced Tea finns i smakerna vattenmelon/ananas, acai/lime, granatäpple, citron, blåbär och persika. Det smakar fruktigt och friskt, som om det vore hemmagjort.

Richards Sun Iced Tea produceras i Berlin.

Dryckerna innehåller 33 cl och kostar ca 25-30 kr. Dryckerna finns i butiker och på serveringar där de erbjuder dryck och delikatesser av hög kvalitet:

Falköping: Kdesign , Göteborg: Toso, Halmstad: Möllegård Gourmet, Heberg: Laxbutiken, Helsingborg: Ellys ost & deli, Huddinge: Delikatessboden, Jönköping: Curenstam, Kivik: Buhres Fisk, Kungshamn/Smögen: KustCharken, Mellerud: Jessicas Delikatesser, Nyköping: Bönornas Delikatesser, Stockholm: PA Fine Food Deli, Vadstena: Baristo Art, Carléns Choklad & Deli.

Läs mer. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi levererar produkter av hög kvalitet med goda smaker i vackra förpackningar: choklad, praliner, yuzudryck, lakrits, glutenfria kakor och chipotle. Läs mer på beriksson.se.