​Berns och HIGHTS presenterar Techno Poetry

På Skärtorsdagen den 13 april presenteras för första gången HIGHTS Techno Poetry på Berns. Konceptet som kommer gästa Berns utgörs av internationella artister i harmoni med lokala förmågor. Ambitionen är att skapa en innovativ upplevelse inspirerad av den internationella techno-scenen.

Artisterna har handplockats baserat på deras energi och unika sound där den melodiska varma sidan av technon har en tydlig närvaro. Evenemangens första timme, kallas “talent hour” och kommer att tillägnas en lokal talang som starkt brinner för genren. Först ut är Linn Elisabet, följt av HIGHTS resident och medgrundare TOKI, som sluter upp med Dario Rossi (live) och duon Hunter/Game från Italien.

Dario Rossi - Sedan barnsben har Rom-födda Dario Rossi bemästrat en helt unik gren inom techno. Dario har med sina pinnar och slagverk av återvunnet material tagit sin show från gatan till den stora techno-scenen. https://www.facebook.com/viralthread/videos/677775132395173/

Hunter/Game - Den Milanesiska duon har sedan 2010 haft central inverkan på Milanos techno-scen med deras omtalade "Just This”-fester som anordnats på hemliga platser runt om i staden. 2011 släppte de sin första EP på DIYNAMIC Records som snabbt klättrade på listorna och därefter har duon haft släpp på några av de mest eftertraktade skivbolagen inom elektronisk musik. Däribland Jamie Jones Hot Creations, Dixon och Âme’s Innervisions och numera Köln-baserade Kompakt. https://www.facebook.com/huntergamemusic https://soundcloud.com/hunter-game

Linn Elisabet - Multi-tasking-talang på daglig basis som driver både management och skivbolag. Hennes senaste släpp är en hyllad mix på den svenska producenten och DJn, Fjäder's skivbolag Nordanvind. https://soundcloud.com/linnelisabet

TOKI - Kreatör som vände passion, uthållighet och vision till en musikalisk upplevelse som känns runt i Europa. Som en av grundarna av HIGHTS kollektivet pushar TOKI gränsen för hur, var och när man upplever elektronisk musik. https://soundcloud.com/alltoki

Techno Poetry kommer med en mäktig visuell produktion och utmanande dekor att skapa en atmosfär som utmanar den anrika miljön. Flödet i Stora Salongen kommer brytas av med olika nivåer som ska skapa en variation på hur man rör sig under kvällen. Således ska en intimare känsla och ny upplevelse för gästen uppnås.

“Vi ser fram emot att få välkomna besökare för att uppleva och beröra alla sinnen på en av Stockholms äldsta konsertlokaler, Berns. Att få dela denna upplevelse med 1200 technoälskare och genom kärleken till musiken påbörja ett nytt kapitel i Stockholms utbud av kvalitativ elektronisk musik” säger Michel Robles och Leon Bjerkelund från HIGHTS.

INFO & BILJETTER
Stora Salongen
Torsdag 13 april, kl. 22-03
23 år
Biljetterna kostar 225 kr och köps via https://www.keyflow.com/events/40974/stockholm/berns/hights-techno-poetry

• nattliv

• Stockholm

verksamheten med sig en fantastisk historia.  Här har människor från världens alla hörn träffats för att uppleva banbrytande konst, mode, musik, mat, design och mycket mer. Huset rymmer restaurangerna Berns Asiatiska, Berns Bistro & Bar, Berns Hotel, festvåningar och en legendarisk konsertscen.