En Gin & Tonic med en twist; Gibson´s Pink Gin + Yuzu Tonic och jordgubbar

Gibson´s Pink Gin lanseras i Sverige

Gibson´s Gin har utökat sin autentiska gin portfölj med detta nya premium destillat. ​Trenden med smaksatt gin växer explosionsartat och Gibson´s möter nu efterfrågan från marknaden med denna Pink Gin.

I Gibson´s Pink Gin finner du de klassiska smakerna som du känner igen från originalet såsom enbär, koriander och citrus noter men även jordgubb och rosenblad. Resultatet blir en välbalanserad och unikt smaksatt Pink Gin.

"Utökningen av portfolion med denna nya rosa ginen är tänkt att komplettera vår portfölj och möta en bredare publik. Gibson´s Pink Gin är en perfekt balans av styrka och tydliga smaktoner" säger Constance Descamps; Gibson´s internationella senior brand manager.

Gibson´s Pink Gin avnjuts bäst i en gin & tonic. Toppa gärna med färska jordgubbar!

Gibsons Pink Gin har en alkoholstyrka på 37,5% och finns på Systembolaget under artikelnummer 88016 och kostar 229 kr.

Berntson Wine & Spirits är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Företaget har en lång och framgångsrik historia sprungen från det Bror-Eric Berntson skapade i slutet av 50-talet. Vi har under årens lopp utvecklat samarbeten med många av de största och mest välkända sprit och vinproducenterna i världen.