Raul Nunez

Välkommen Raul Nunez Brand Associate för Flor de Caña

Raul Nunez tillträder tjänsten som Brand Associate för Flor de Caña i Sverige från och med den 20 dec.

Berntson W&S är ett väletablerat familjeföretag sedan 1954 med kontor i Stockholm och Malmö. Berntson ska tillsammans med Flor de Caña satsa på att utveckla och etablera sig på den svenska marknaden.

Raul Nunez har till en stor del av sitt yrkesverksamma liv arbetat som bartender. Några av dem är American Bar Haymarket, American Table Clarion Sign, samt var han en av medgrundarna till Sju Flaskor i Uppsala.

-Vi är mycket glada över att en erfaren och välrenommerad bartender med en stor sprit kunskap som Raul har valt att gå med i denna viktiga expansion av Flor de Caña i Sverige, säger Eric Berntson VD.

-Jag ser fram emot den nya positionen och ser fram emot att få träffa er i barer, mässor, klubbar och kanske till och med digitalt, säger Raul Nunez

Kontakta Raul för bokning av föreläsning och provning:

c: +4673 542 26 99

e: rnunez@flordecana.com

Flor de Caña var ett av de första globala spritmärkena som fick Fair Trade-märkning. För varje flaska som säljs världen över får de 1000 anställda en summa som de kan investera i samhällsnyttiga företag. Det handlar om allt från hälsokliniker och skolor med stipendiefonder till lokala miljöprojekt.

Rommen görs på melass från ekologiskt odlade sockerrör från deras egna plantage som ligger intill den aktiva vulkanen San Cristóbal. I romvärlden är sötning vanligt, men Flor de Caña har inget tillsatt socker alls.

www.flordecana.com