Per Ekholm, ny Affärsledare på Berotec

Berotec växer i Göteborg, rekryterar Per Ekholm som Affärsledare

Per Ekholm tar en Affärsledarroll på konsultbolaget Berotec. Tillsammans med kollegan Emma Fornander kommer han vidareutveckla Berotecs verksamhet i Göteborg.

I september börjar Per Ekholm sin nya roll som Affärsledare på Berotec. Hans fokus kommer ligga på att stärka upp erbjudandet av erfarna teknikkonsulter med kompetens inom mekanik mot kunderna i Göteborgsregionen. Per kommer närmast från en roll som nordisk säljansvarig inom IoT & AR på PTC och har en lång erfarenhet inom både programvaru- och konsultbranschen med sig in i Berotec.

”Vi ser en oerhört stor efterfrågan på senior ingenjörskompetens i Göteborgsregionen och hos de kunder vi verkar nära. Därför känns det extra roligt att stärka upp Göteborgsteamet med Per som ny Affärsledare. Per kommer med sin gedigna bakgrund inom teknik, ledarskap och försäljning bli ett starkt komplement till vår verksamhet och i dialogen med såväl befintliga som nya kunder i regionen”, säger Christian Strömqvist, Operativ Ledare på Berotec.

”Efter många år inom programvarubranschen är jag nu tillbaka där jag började min yrkeskarriär och det ska bli jätteroligt att få stödja både företag och individer att utvecklas. Jag kan inte tänka mig något bättre än att koppla ihop rätt personer och kompetenser för att få fantastiska saker att hända. Berotecs unika affärsmodell och företagets värderingar var det som tilltalade mig och fick mig att börja på Berotec", berättar Per om den nya rollen.

Berotec - The Engineering Consultants

På Berotec jobbar våra konsulter med framtidens teknik. Vår modell består av egenföretagare som tillsammans både äger företaget och skapar värde, för varandra och för våra kunder. Alla Berotecare har lång erfarenhet, stort engagemang och mycket driv.

Bland våra kunder finns bland andra Electrolux, Ericsson, SAAB, Siemens, Net Insight och Mycronic.

Helena Torhage

Presskontakt Marknadsansvarig +46705817488

The Engineering Consultants

Vi såg att det fanns en passion i konsultbranschen som vi ville fånga. En passion för att verkligen få göra skillnad.

Vi ville skapa ett nytt sätt att bedriva konsultverksamhet där humanism, entreprenörskap tillsammans med balans i livet rådde. Vi förstod att många människor, både kunder och konsulter, ville vara med och dela denna passion. Det blev Berotec, mötespunkten mellan högkompetenta konsulter och näringslivet.

Våra konsulter, säljare och administration är alla egna företagare, vi är alla erfarna, har eget ansvar, stark motivation och hög kompetens. 4F är vår drivlina för egna företagare; Familjen, Fritiden, Företaget & Framtiden. Med den skapar vi stark arbetsglädje och motivation, vilket ger oss en tydlig särprägel och konkurrensfördel. Våra 4F är inte bara en affärsidé utan också en livsstil.

Bilden av vår företagsamhet och arbetsglädje går som en röd tråd genom hela vårt arbete. Allt vi gör andas att vi är ett skönt, modernt och kompetent gäng som tycker att det är viktigt att ha kul oavsett om vi är på jobbet eller är lediga. Bäst av allt är att vi vet att det här smittar. Vi vet att folk tycker att det är kul att träffa Berotec. Att det är kul att jobba med Berotec. Och att det är kul att jobba för Berotec.

Tillsammans är vi hur framgångsrika som helst!

Berotec AB
Karlbergs strand 4 H