Nxt station – ny konsultverksamhet under Berotec® accelerate

Nxt station – ny konsultverksamhet under Berotec® accelerate

Nxt station etableras som andra bolag under konceptet Berotec® accelerate för att stödja och utveckla lovande ingenjörer med kortare yrkeserfarenhet. Genom att nyttja det entreprenöriella drivet och den affärsmässiga potentialen som finns bland ingenjörer i Östergötland, kommer Nxt station att komplettera Berotecs befintliga kunderbjudande lokalt.

I Berotec® accelerate utvecklas de talangfulla ingenjörer med ambitioner som ännu inte har så lång erfarenhet av konsultyrket. Konsulterna i Berotec® accelerate jobbar ofta nära de mer seniora egenföretagande kollegorna i Berotec® classic, något som ger kunderna stort extra värde. Målet med satsningen är att accelerera nya konsulters kompetensutveckling inom teknikkunnandet parallellt med att konsulterna utvecklar sitt konsultmannaskap – förmågor som är avgörande byggstenar i framtidens kvalificerade konsulttjänster.

Nxt station erbjuder en bred palett av teknikrelaterade tjänster, inklusive både tidsbegränsade konsultuppdrag och möjligheten till överrekrytering med fokus inom systemutveckling och produktutveckling.

”När vi startade Berotec® accelerate hade våra kunder länge efterfrågat teknikkonsulter med kortare erfarenhet än vad som tidigare ingått i vårt tjänsteutbud. Det har varit fantastiskt att under året se hur samarbetet mellan våra mer erfarna konsulter och dessa nya talanger vuxit fram. Tillsammans har vi kunnat ge ett helt nytt värde till våra kunder. Genom Nxt station tar vi ytterligare ett steg för att möta Östgötamarknades önskan om mindre erfarna konsulter med samma serviceanda, värderingar och kvalitetsåtagande, som vi under drygt tjugo år levererat i Berotec”, säger Christian Strömqvist, vd Berotec.

Om Nxt station
Nxt Station är ett teknikkonsulbolag på den lokala marknaden i Östergötland. Konsulterna erbjuder tjänster inom system-, mjukvaru och produktutveckling. De har kortare erfarenhet av konsultyrket och utvecklas för att bli konsultmässiga och hantverksmässigt duktiga under konceptet Berotec accelerate, samtidigt bygger de en hållbar och långsiktig ingenjörskarriär.

Om Berotec® accelerate
Berotec® accelerate – ingenjörer med kortare konsulterfarenhet. Under Berotec® accelerate samarbetar Berotec nära sina partnerföretag, där Nxt station är ett, för ett bredda sitt erbjudande. Gemensamt för partnerföretagen är att de stöttar nya konsulter i att bygga en hållbar karriär och en konsultmässighet. Att ingå i Berotec® accelerate är även en garant för att varje konsult agerar utifrån Berotecs värderingar med samma höga servicegrad och med samma kvalitet i arbetet.