Bertazzoni Collezione Metalli

Bertazzoni Collezione Metalli

Nu kan man sätta en personlig touch på produkterna i Heritage-serien, med de nya dekorsatserna Collezione Metalli.

Bertazzoni fortsätter att vara passionerade för att föra tradition och teknik samman för att skapa exceptionellt vackra, högpresterande köksapparater. Nya Collezione Metalli erbjuder dekorativa detaljer i äkta metall för att förädla sin spis, fläkt och kylskåp i Heritage-serien – från kontrollknapparna till ändarna på dörrhandtagen.

Inspirerade av århundraden av italienskt hantverk, har Italiens guld- och silversmeders rykte varit oöverträffat i hundratals år. Dagens extraordinära smycken förädlas av en kombination av innovativ teknik och anrikt hantverk. Bertazzoni Collezione Metalli hämtar sin inspiration från denna storslagna italienska tradition, och erbjuder tre varianter i äkta metallfinish – guldpläterad, kopparpläterad och svart nickelpläterad.

Varje finish finns i två uppsättningar som kan köpas tillsammans med produkten eller vid ett senare tillfälle, för att personifiera utseendet i köket. Uppsättningarna är enkla att installera hemma, utan några speciella verktyg eller besök av installatör.

Guld
Guldalternativet är pläterat med äkta metall och ytbehandlat till en hög glans med en speciell behandling för att skydda mot slitage. Som ett resultat kommer varje detalj att fortsätta se perfekt ut i många år framöver.

Den guldpläterade finishen framhäver de eleganta designdetaljerna hos produkterna i Bertazzoni Heritage-serien – från kontrollrattarna på spisen till ändarna på dörrhandtagen på kylskåpet.

Koppar
Kopparalternativet är pläterat med äkta metall och polerat till en hög glans som kommer att vara vacker i många år framöver. Tack vare den extra hållbara beläggningen är detaljerna skyddade från stötar och spill från kökslivet.

Användningen av äkta koppar ger en lyxig aspekt till de tidlösa designdetaljerna hos produkterna i Bertazzoni Heritage-serien. Finns till spis, fläkt och kylskåp.

Svart nickel
Svart nickel erbjuder en matt finish som ger en elegant modern touch till apparaterna i Bertazzoni Heritage-serien. Varje del är pläterad med äkta nickel och skyddas från kökslivets hårda stötar genom en speciell behandling. Dekorsatsen adderar en unik finish som kommer att hålla i många år framöver.

Denna äkta metallfinish finns i dekorsatser designade för att förädla spis, fläkt och kylskåp i Heritage-serien.

Mer information om Bertazzoni Collezione Metalli, samt en installationsvideo, finns på https://se.bertazzoni.com/collezione-metalli

Bertazzoni Collezione Metalli dekorsatser är tillgängliga i butik från och med början av september 2022. Rekommenderade cirkapriser, inkl moms, är 5 000 kr för dekorsats för kylskåp (6 handtagsändar) samt 10 000 kr för dekorsats för spis och fläkt (13 kontrollrattar och 8 handtagsändar).