Bertazzonis nya showroom invigt

Bertazzonis nya showroom invigt

Den 24 januari invigdes Bertazzonis nya, exklusiva showroom i Stockholm. Förutom lokala representanter för Bertazzoni var även ägarfamiljen på plats, för att välkomna de inbjudna gästerna. På plats fick man uppleva hur passionen för mat och enastående design förenas med skön ingenjörskonst. För köket är alltid hjärtat i familjen.

För ungefär 14 år sedan slogs portarna upp för Bertazzonis första showroom i Sverige, på Torsgatan 5A i Stockholm, som nu helrenoverats och dessutom blivit större i och med att Bertazzoni har tagit över grannlokalen.

På plats under invigningen fanns Nicola och Valentina Bertazzoni, Chief Operating Officer respektive Marketing Communications Director på Bertazzoni Group, samt ytterligare personer från Bertazzoni Italien, som tillsammans med de lokala representanterna tog hand om gästerna.

Ett drygt dussin inbjudna från media, plus kunder och återförsäljare samt företrädare för branschorganisationen APPLiA minglade i de nyrenoverade lokalerna och fick möjlighet att lära känna Bertazzonis utbud av produkter för köket.

Anrik historia

Bertazzoni grundades 1882 och är det äldsta, familjeägda vitvaruföretaget i världen. Ända sedan Bertazzoni grundades har företaget alltid förstått att köket är familjelivets hjärta, och matlagningsprodukterna har alltid utformats för att hjälpa människor ta den bästa hemlagade maten till familjens bord. Denna anda har löpt genom sex generationer och fortsätter än idag.

Tre grundpelare

Familj, mat och ingenjörskonst är de tre grundpelarna som inspirerat Bertazzoni sedan starten och väglett utformningen och utvecklingen av enastående produkter sedan 1882, och dessa tre ord definierar varumärket Bertazzoni även idag.

Ända sedan företagets grundande och fram till idag utgörs Bertazzonis bas av fristående spisar i storlekar från 60 till 120 cm, men sedan ungefär fem år erbjuder företaget fullsortiment för kök – såväl inbyggnadsugnar, hällar och fläktar som kyl/frys och diskmaskiner.

Bertazzoni finns idag på 86 marknader och har fem egna säljbolag i Europa.

• Vi ser fram emot ett starkt 2024, med ökad distribution i Sverige, Danmark och Norge, för att attrahera nya kunder. Vi kommer under året lansera nyheter inom alla produktgrupper, och de kommer premiärvisas på EuroCucina i Milano i april, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

Lennart Thulin, PR-konsult, Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se

Italien är ett av de ledande länderna i världen när det gäller professionell köksutrustning – inte minst spisar. Och det återspeglas i Bertazzonis produkter. Bertazzoni grundades redan 1882 och är därmed ett av de äldsta familjeföretagen inom vitvarubranschen. Produktionen sker i Bertazzonis fabrik i Guastalla i norra Italien. Företaget är verksamt i fler än 80 länder, med drygt 300 anställda, och 2021 omsatte Bertazzoni SpA 120 miljoner euro.

2010 slogs portarna upp för Bertazzonis första showroom i Sverige, på Torsgatan 5A i Stockholm.

Bildtexter:

Bild 4975

Valentina Bertazzoni, Marketing Communications Director Style & Communication, och Nicola Bertazzoni, Chief Operating Officer, på besök i Stockholm i samband med invigningen av företagets nya showroom på Torsgatan 5.

Bild 4967

Martin Loogna, Skärgårdsradion, intervjuar Nicola och Valentina Bertazzoni samtidigt som Filip Smedsjö, Connoisseur Magazine, i bakgrunden samtalar med Luca Cappelletti, Communication Marketing Manager på Bertazzoni.

Bild 5449

Peter Pettersson, Aftonbladet, intervjuar Nicola och Valentina Bertazzoni samt Luca Cappelletti.

Bild 5463

Kent Oderud, ordförande APPLiA, gör en videointervju med Nicola och Valentina Bertazzoni.

Bild 7609

Bertazzonirepresentanterna samlade, främst från vänster: Anders Lisell, Nicola Bertazzoni, Valentina Bertazzoni, Maurizio Infantino, Alessandro Trombetti, Luca Cappelletti och Peter Ericsson. Längst bak: Michael Birkholm och Ali Abedi.