En liten kombiugn från Bertazzoni – med ånga

En liten kombiugn från Bertazzoni – med ånga

Bertazzoni är kända för sina stora spisar, men deras sortiment innehåller sedan några år betydligt fler typer av köksprodukter – till exempel en liten kombiugn med ånga.

Ända sedan slutet av 1800-talet har Bertazzoni tillverkat fristående spisar, med en bredd på upp till 120 cm, och än idag är det hjärtat i företagets verksamhet. Sedan tre år erbjuder Bertazzoni fullsortiment för kök - utbudet innefattar idag såväl inbyggnadsugnar, hällar och fläktar som diskmaskiner, kylar, frysar och vinskåp - och för den som inte behöver, eller får plats med, en 120 cm spis med dubbla 69 liters ugnar eller en 90 cm spis med ugnsvolym på drygt 100 liter erbjuds en kompakt kombiugn med ånga i storleken 60 x 45 cm, med ugnsvolymen 31 liter.

Liten men stor
Bertazzoni F457PROVTX är en kombiugn som är liten om man ser till måtten men stor om man ser till funktionaliteten. Den fungerar som en vanlig ugn, som en ugn med tillsatt ånga (Steam Assist med tre ångnivåer) och som en renodlad ångugn (Total Steam).

Ugnen är försedd med sju programfunktioner samt en utdragbar vattenbehållare och finns i två olika utföranden – rostfritt stål samt svart (Carbonio).

– Vi är fullt medvetna om att inte alla har plats för en stor, fristående spis i sitt kök, varför vi erbjuder våra kunder ett stort utbud av ugnar i olika storlekar. Allt från de 120 cm breda spisarna till våra kompakta kombiugnar, säger Peter Ericsson, General Manager för Bertazzoni i Norden.

Komplettera med värmelåda
    Om man funderar på att byta ut sin nuvarande ugn i standardstorlek fungerar det alldeles utmärkt att ersätta den med en kompakt kombiugn plus en matchande värmelåda, som placeras under ugnen. Värmelådan har måtten 60 x 15 cm och med en ratt ställer man enkelt in temperaturen på mellan 30-85 grader.

Värmelådan kan användas såväl till att värma tallrikar innan servering som att se till att färdiglagad mat håller perfekt serveringstemperatur, om någon skulle vara försenad till matbordet. Lådan är fullt utdragbar och klarar en last på upp till 25 kg.

Den kompakta kombiugnen Bertazzoni F457PROVTX är tillgänglig i butik nu, och rekommenderat cirkapris, inkl moms, är 18 000 kr (rostfritt stål) och 19 000 kr (Carbonio).

Värmelådan Bertazzoni WD60X är tillgänglig i butik nu, och rekommenderat cirkapris, inkl moms, är 6 500 kr (rostfritt stål) och 7 500 kr (Carbonio).