Fristående kylskåp och frys från Bertazzoni

Fristående kylskåp och frys från Bertazzoni

Bertazzonis nya, fristående kylskåp och frysar erbjuder fullständig flexibilitet utan att kompromissa med designen, och passar sömlöst in i köket som individuella produkter eller som ett matchande par.

Kylskåpet, Bertazzoni RLD60F4FXNC, har en kapacitet på 389 liter och är designat för maximal flexibilitet och mångsidighet, för perfekt förvaring av livsmedel. Kylskåpet är försett med tre lådor med fuktighetskontroll, varav två med FrescoZero-teknologi. Total No Frost-teknologi innebär att man aldrig behöver frosta av kylskåpet.

PureBreezeUV använder UV-C LED-teknologi för att eliminera 99,99 procent av bakterier och mögelsvampar på filtret på 30 minuter, och 99,99 procent av virus (inklusive SARS-CoV-2) på filtret på 40 minuter. Ett aktivt kolfilter filtrerar effektivt bort lukter för att hålla kylmiljön fräsch.

Den användarvänliga pekskärmen (dold bakom dörren för en så ren design som möjligt) används för att ställa in temperatur och aktivera specialfunktionerna - Super Cool / Eco Mode / Drink Cool - samtidigt som den visar den faktiska temperaturen i kylen för en så exakt återkoppling som möjligt. Kylskåpet har måtten 186 x 59,5 x 65 cm (HxBxD) och energiklass E (121 kWh/år).

Matchande frys

Frysen, Bertazzoni RFZ60F4FXNC, har en kapacitet på 278 liter och kan användas ensam eller i kombination med enkeldörrs kylskåp för ett harmoniskt utseende. Denna rymliga frys har fem stora lådor och två fasta dörrfack, samt två fullbreddshyllor och en ismaskin.

Ismaskinen ”Twist” skapar rikliga mängder is med ett enkelt system – man fyller bara brickorna med vatten, låter dem frysa och vrider sedan för att få ut all is man behöver.

Frysen är, precis som kylskåpet, försedd med PureBreezeUV, som eliminerar bakterier, mögelsvampar och virus, och kombinationen av en inverterkompressor, en förångare och en ventilationsanordning förhindrar effektivt frostbildning genom att avlägsna fukt och luft från frysen – Total No Frost betyder ingen avfrostning, någonsin.

Pekskärmen (även här dold bakom dörren för en så ren design som möjligt) används för att ställa in temperatur och aktivera specialfunktionerna - Super Freeze / Economy - och visar den faktiska temperaturen i kylen. Frysen har måtten 186 x 59,5 x 65 cm (HxBxD) och energiklass E (248 kWh/år).

– Vi har väntat på dessa produkter, och nu är de äntligen här. Vi erbjuder sedan tidigare fristående 90 cm french door kyl och frys samt 84 cm cross door kyl och frys, och i och med de nya 60 cm modellerna är vi med på utbytesmarknaden för vitvaror på allvar. Och i höst kommer vi bredda det fristående sortimentet ytterligare, dels med kombinerade kyl/frysar men även med fristående diskmaskiner i rostfritt, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

Kylskåpet Bertazzoni RLD60F4FXNC och frysen RFZ60F4FXNC är tillgängliga i butik nu, i rostfritt stål. Rekommenderade cirkapriser inkl moms är 13 000 kr för kylskåpet och 15 000 kr för frysen. Både kylskåpet och frysen har vändbara dörrar. Handtag i Professional- och Master-serien kan köpas till - rekommenderat cirkapris inkl moms 1 000 kr/styck.

Italien är ett av de ledande länderna i världen när det gäller professionell köksutrustning – inte minst spisar. Och det återspeglas i Bertazzonis produkter. Bertazzoni grundades redan 1882 och är därmed ett av de äldsta familjeföretagen inom vitvarubranschen. Produktionen sker i Bertazzonis fabrik i Guastalla i norra Italien. Företaget är verksamt i fler än 80 länder, med drygt 300 anställda, och 2021 omsatte Bertazzoni SpA 120 miljoner euro. 2010 slogs portarna upp för Bertazzonis första showroom i Sverige, på Torsgatan 5A i Stockholm.