Nya, uppdaterade diskmaskiner

Nya, uppdaterade diskmaskiner

Bertazzonis nya, integrerade diskmaskiner har uppdaterats på ett antal punkter jämfört med föregångarna. I sortimentet finns maskiner som rymmer 15 kuvert, och det unika systemet med glidande frontpanel.

Det nya sortimentet diskmaskiner från Bertazzoni består av tre modeller (High-end modell med glidande frontpanel, High-end modell med vanliga gångjärn samt mellansegmentmodell med vanliga gångjärn) i fyra olika utföranden – Professional, Modern, Master och Heritage.

Glidande frontpanel

DW6083PRTS är namnet på Bertazzonis diskmaskiner försedda med det revolutionerande systemet med glidande frontpanel (dörren kan glida upp till 9 cm vid öppning). Det finns plats för 15 kuvert (föregångaren rymde 14 kuvert) och man kan nu justera höjden på korgen även när den är fylld med disk (tidigare kunde man endast justera när korgen var tom). De nya teleskopskenorna med kullager klarar 9 kg vikt i korgen, och Auto open door innebär att dörren öppnas i slutet av diskcykeln (en funktion man kan stänga av om man så vill). Dessutom vibrerar den nya inverter-motorn betydligt mindre än tidigare motorer, den är tystare och har längre livslängd.

Tyst och rymlig

DW6083PRT är toppmodellerna med standard gångjärn och även de rymmer 15 kuvert. I dessa maskiner har Bertazzoni lyckats sänka ljudnivån till endast 38 dB (A) jämfört med 40 dB (A) i föregångaren. I övrigt är funktioner och specifikationer lika DW6083PRTS.

Inverter-motor i mellansegmentet

DW6083PRV är modellerna i mellansegmentet, och även de är försedda med den nya inverter-motorn, som är tystare, hållbarare och vibrerar mindre än motorerna i tidigare modeller. Auto open door finns även här, och det ryms 14 kuvert.

Alla Bertazzonis nya diskmaskiner har funktionerna Extra Dry (vilket innebär en längre torktid), Extra Clean (högre diskeffektivitet med höjd vattentemperatur i diskcykeln) och Extra Fast (ett kortare program) samt energiklass C.

Bertazzonis nya diskmaskiner är tillgängliga i butik nu, och rekommenderade cirkapriser, inkl moms, är mellan 10 000 och 13 000 kr.