Tre i ett från Bertazzoni

Tre i ett från Bertazzoni

På mässan Eurocucina i juni 2022 visade Bertazzoni en unik nyhet i premiumsegmentet, i form av en fristående spis med induktionshäll och integrerad fläkt, och i januari 2023 lanseras produkten på den nordiska marknaden.

Den nya spisen från Bertazzoni integrerar tre apparater i en – en 90 cm fristående spis i serien Professional med induktionshäll kombineras med en integrerad premiumfläkt.

Ett dedikerat vred kontrollerar fläkten och genom att ställa vredet i läget "Automatic" justeras utsugningseffekten efter hur många zoner och hur mycket effekt hällen använder. Den integrerade fläkten har nio effektlägen plus funktionen "Boost", för att garantera maximal effektivitet och perfekt sugresultat.

Det exklusiva, integrerade fläktgallret, tillverkat i svartmålad aluminium, inkluderar den ikoniska Bertazzoni mässingsmedaljen för en perfekt matchning med andra produkter från Bertazzoni. Under gallret finns ett fettfilter, som kan diskas regelbundet i diskmaskin, och ett kolfilter - med mycket lång hållbarhet - som är mycket effektivt mot lukt och rök, och återställs var tredje månad i ugnen.

Det interna luftkanalsystemet är tillverkat av metall, för att utan problem motstå höga temperaturer nära ugnskaviteten, och för att möta alla installationsbehov är två olika luftutloppssystem tillgängliga.

– Vi ser fram emot att inom kort kunna erbjuda vår unika fristående spis med induktionshäll och inbyggd fläkt på den nordiska marknaden, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

Bertazzoni PROCH94I1EXT (rostfritt), PROCH94I1ECAT (carbonio), PROCH94I1EBIT (vit), PROCH94I1EGIT (gul), PROCH94I1EART (orange), PROCH94I1EROT (röd) och PROCH94I1ENET (svart) kommer vara tillgängliga i butik från och med januari 2023. Rekommenderade cirkapriser inkl moms är 82 000 kr i rostfritt och 85 000 kr för övriga färger.