Vidareutvecklad French door kyl och frys

Vidareutvecklad French door kyl och frys

Bertazzoni lanserar nu en uppgraderad version av sin mycket populära 90 cm breda French door kyl och frys, där den nya modellen försetts med fast inkoppling av vatten till den inbyggda ismaskinen.

Storsäljaren Bertazzoni REF90X ersätts nu av nya REF904FFNXTC, en fristående French door kyl och frys som har samma stilrena design och exklusiva utförande i rostfritt stål som föregångaren. Nyheten är att man slipper fylla på vatten till den inbyggda ismaskinen, eftersom produkten nu har fast inkoppling av vatten. En annan skillnad mot föregångaren är att den nya modellen har energiklass E medan föregångaren har energiklass F.

REF904FFNXTC har generös lagringskapacitet, med 449 liter kyl plus 187 liter frys, med separata kylsystem för optimal kontroll på temperatur och luftfuktighet (som kan justeras i två av de tre lådorna) samt flexibel inredning som enkelt kan anpassas beroende på vad man fyller kylen med.

Bland funktionerna finns automatisk avfrostning, ventilerad kylning (för samma temperatur på alla hyllor), digital temperaturinställning och LED-belysning.

Tre utföranden
REF904FFNXTC finns i tre utföranden - för att matcha övriga produkter från Bertazzoni - där det enda som skiljer är designen på handtagen i metall. Professional har platta handtag, Master har rundade handtag och Heritage har rundade handtag i retrostil.

Måtten är 1777 x 910 x 737 mm (H x B x D - inklusive dörr men exklusive handtag) och vikten 126 kg.

– Bertazzoni anställer successivt personal för att utveckla bland annat egna inbyggnadsprodukter, och den nya French door kyl och frysen är ett exempel på frukten av detta arbete, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

Bertazzoni REF904FFNXTC är tillgänglig i butik från och med mitten av juni 2022, och rekommenderat cirkapris, inkl moms, är 37 000 kr.