Under våren 2021 utökar Besikta sin verksamhet i Karlshamn genom att flytta till större lokaler

Besikta Bilprovning flyttar till nya lokaler i Karlshamn

De nya större nybyggda lokalerna kommer att ligga i Jysks gamla lokaler på Erik Dahlbergsvägen 101. Detta innebär att stationen kommer att kunna ta emot personbilar, lätta lastbilar, släp, husvagnar, husbilar och MC.

– Det finns flera fördelar med de nya lokalerna” säger Stationschef David Pettersson och berättar vidare. - Främst betyder det att stationen kommer kunna ta emot fler fordonstyper än tidigare, vilket gör att fler Karlshamnsbor nu kommer få möjlighet att besikta sina fordon hos oss”.

– Vi ser verkligen fram emot det nya läget, fortsätter Stationschef David Pettersson. Det innebär att vi blir mer synliga i Karlshamn. I området rör sig mycket människor som nu snabbt kan svänga förbi och passa på att besikta sitt fordon. Vi kommer satsa mycket på tillgänglighet och servicekänsla.

På Besikta strävar vi hela tiden efter att förenkla bilägandet och erbjuda en riktigt säker besiktning. I vår kontrollbesiktning Säker Standard ingår därför en kontroll av de viktigaste säkerhetsfunktionerna i bilens elektronik, nämligen elektroniken som styr krockkuddar och ABS-bromsar. Med denna extrakontroll, som inte rapporteras till Transportstyrelsen, vill vi ta vårt ansvar för att bilisterna ska kunna upptäcka dessa fel i tid och öka säkerheten för förare, medpassagerare och trafikanter.

Besikta Bilprovning i Karlshamn kommer även fortsättningsvis att erbjuda kontrollbesiktningar och efterkontroller med möjlighet för både tidsbokning och drop-in.

Kontakperson: David Pettersson