Besikta Bilprovning har öppnat i Kalmar

Besikta Bilprovning har öppnat i Kalmar

Besikta Bilprovning fortsätter att växa och har nu utökat sitt stationsnät med en ny besiktningsstation i Kalmar. Stationen öppnade den 9 november 2022. Det har tagit många år, men nu har rätt läge äntligen dykt upp. I kvarteret vid Giraffens köpcentrum och raksträckan in till Kalmar centrum har nu Besikta satt upp sina skyltar.

Med fler än 190 besiktningsstationer runt om i landet har Besikta Bilprovning Sveriges största stationsnät och planerar öppna flera nya stationer, bland annat den nyöppnade i Kalmar. De närmaste stationerna finns idag på Öland, Nybro, Torsås och Emmaboda – så för boende i området innebär detta att man nu få betydligt mycket närmare till sin Besikta-station. Detta ligger helt i linje med Besiktas slogan – alltid nära dig!

Besikta har letat efter lämplig lokal under lång tid i Kalmar, men den rätta lokalen och placeringen har tidigare inte riktigt harmoniserat – förrän nu. Stationen är en befintlig lokal, men som har renoverats och anpassats för att ligga i linje med de kriterier som behövs för en besiktningsstation. I området ligger ett av Kalmars största köpcentrum - Kvarteret Giraffen, med butiker, bilfirmor, företag och mycket folk i rörelse. Stationen i Kalmar är mycket lättillgänglig via E22 och trafikplats Kalmar C där Erik Dahlbergs väg leder in till Kalmar Centrum och förbi stationen.

”Den nya stationen ligger nära Giraffen köpcentrum och gör det enkelt för fordonsägare att ta sig till oss. Vår kunniga personal sätter kunden i fokus och kommer att besikta flera olika fordonstyper.” säger Jacob Skoglund, Stationschef i Kalmar. ”Vår förhoppning är också att vi ska vara en självklar och naturlig partner i Kalmar avseende fordonsbesiktningar.” fortsätter Jacob Skoglund.

Jacob Skoglund välkomnar nya kunder med orden: ”Nu har vi slagit upp portarna i Kalmar och vi ser fram emot att börja knyta kontakter med både privatpersoner och företag. Vi hälsar alla varmt välkomna till vår station på Polhemsgatan 4, Giraffen köpcentrum i Kalmar!”

Den nya besiktningsstationen tar emot personbilar och lätta lastbilar upp till 3500 kg för kontrollbesiktningar och efterkontroller. Stationen erbjuder även olika tilläggstjänster för de kunder som önskar en extra grundlig genomgång av bilen. Som på alla Besiktas stationer erbjuds möjlighet till både tidsbokning och drop-in.

Den nya stationen har den 9 november öppnat på Polhemsgatan 4 i Kalmar. För mer information, besök besikta.se