Helix 200 svart

Beslag Design lanserar två nya dörrhandtag

Den industriella trenden växer sig starkare och vi ser allt fler uttrycksfulla hem med en dramatisk touch av det råa och industriella. I slutet av 2017 lanserade Beslag Design serien Helix & Pitch och i början av 2019 lanserades knopparna Crest & Flat. Nu lyfter Beslag Design trenden ytterligare och lanserar bland annat nya matchande dörrhandtag.

Beslag Design fortsätter att bredda sitt produktsortiment och lanserar nu två nya dörrhandtag, Helix 200 och Tavira. Båda dörrhandtagen visades för första gången under Stockholm Furniture Fair i februari och fick ett fantastiskt mottagande.

- Av alla produkter i vår monter vågar jag påstå att det var de nya dörrhandtagen som drog till sig flest blickar, säger Pär Winberg, VD på Beslag Design.

Lättrade dörrhandtag med en rå känsla av elegant industrialism

Dörrhandtaget Helix 200 har en lättrad yta som sticker ut och ger en behaglig känsla vid beröring. Handtaget kommer i fyra olika ytbehandlingar; antik brons, svart, borstad mässing och rostfri look. Helix 200 matchar flera tidigare serier från Beslag Design, bland annat Helix & Pitch samt Crest & Flat.

Modern design som utmanar det traditionella

Tavira är ett stilrent handtag med strama men ändå mjuka linjer som ger en len beröring mot handflatan. Handtaget kommer i två olika ytbehandlingar; svart och rostfri look.

- Dörrhandtag ska ha ett behagligt grepp och samtidigt vara snygga att se på. Eftersom vi berör och berörs av dessa många gånger varje dag ska de också ha en kvalité som klarar beröring och håller i många år, säger Hans Bergström, produktchef på Beslag Design.

Svart, svartare, svartast!

Svart är alltid det säkraste kortet och kanske den enda färg vi aldrig kommer tröttna på. Båda de nya dörrhandtagen lanseras därför givetvis i svart. Låt handtagen smälta in mot en mörk dörr, eller låt de ta plats som ett utropstecken i inredningen.