Låt oss presentera Uniform

Låt oss presentera Uniform

Beslag Design har en enkel affärsidé - att utveckla och marknadsföra ett innovativt och efterfrågat sortiment av beslag och inredningsdetaljer. Därför är vi så glada över att kunna lansera ännu en nyhet under 2021. Som årets sista nyhet presenterar vi nu den eleganta T-formade knoppen Uniform, tillverkad i massiv mässing.

Det här är Uniform
Uniform är en elegant T-formad knopp som enkelt passar in i olika miljöer – på köksluckorna, i badrummet, på garderobsdörren eller på byrån. Till en klassisk form som blivit alltmer modern adderas unika detaljer vilket gör att knoppen sticker ut och blir en detalj som verkligen gör helheten. Uniform finns i fyra olika utföranden; mattsvart, förnicklad, mässing och borstad obehandlad mässing.

Omtag på en klassisk form - tillverkad i massiv mässing

Kristian Gunnemo arbetar med produktutveckling på Beslag Design och berättar att man valt att ta ett omtag på en klassisk form och skissat fram t-knoppen Uniform. För att höja kvalitetskänslan är ytorna förnicklad, mässing och borstad obehandlad mässing tillverkade i massiv mässing. Produkten med den borstade ytan är dessutom obehandlad för att ge en levande yta som förändras vid användning och över tid.

« Efter många skisser och provutskrifter på vår 3D-skrivare så tycker vi att vi funnit en väl balanserad form. »