Bild: Linghoff Arkitektur

Nu börjar Beslag Design bygga sitt nya hem

Den här veckan började bygget – Beslag Design får ett nytt hem precis intill Båstad Station. Modernt, hållbart och på Båstads bästa läge.

Kontor och lager som Beslag Design kan fortsätta expansionen i

Arkitekturen kommer att väcka Båstads nyfikenhet. Fasaden med den skinande logotypen som matchar företagets nyframtagna visuella identitet kommer bli svår att missa. Arkitekten Kay Linghoff har skapat en modern och miljövänlig byggnad med omsorg i materialval och detaljer. Nu är det MMB som ska förverkliga bygget.

– Bygget andas verkligen modernitet och är en perfekt plats för oss att fortsätta vår expansion och utöka verksamheten i, säger Hans Bergström, delägare och vice VD/produktchef på Beslag Design.

Område som matchar företagets expansiva ambitioner

Platsen för den nya byggnaden ger mycket stora miljövinster när man kommer ligga granne med den nya järnvägsstationen i Båstad så både anställda och besökare kommer bekvämt fram med tåg eller buss. Elbilar kan laddas för de som måste ta bilen. De stora ljusinsläppet på kontor och lager kommer att skapa en trivsam arbetsmiljö.

– Våra ambitioner är att göra det här till Bjäres bästa arbetsplats, säger Björn Bergström, delägare och styrelseordförande på Beslag Design.

Hållbarhet värderas högt

Att den nya byggnaden ligger i framkant vad gäller hållbarhet är viktigt för Beslag Design. Arkitekten Kay Linghoff berättar:

– Byggnaden framtidssäkras så den kan värmas och kylas med bergvärme och solenergi. Dagsljuset ska genom takfönster nyttjas på bästa sätt och kompletteras med energisnåla LED-armaturer när det behövs.

Byggföretaget MMB börjar schakta den här veckan för att om ett par veckor kunna börja gjuta. Bygget beräknas vara klart december 2019.