Beslag Design presenterar en ny serie i gjutjärn

Beslag Design presenterar en ny serie i gjutjärn

Beslag Design presenterar en ny serie i gjutjärn genom det danska designbolaget Furnipart. Serien består av två handtag och en knopp, designade av Hans Sandgren Jakobsen och Jakob Kamper.

Gjutjärn blir ett helt nytt material i Beslag Designs sortiment och matchar de trender som förutspås växa sig allt starkare under året.

– Vi är väldigt glada över att presentera ett helt nytt material i vårt sortiment och är övertygade om att ett gjutjärnshandtag på en annars enkel dörr kan ge en helt ny känsla av rummet, säger Hans Bergström, vice VD och produktchef på Beslag Design.

Svart, svartare, svartast!

Vi fortsätter att se svarta detaljer som en av de starkare kökstrenderna. Svärtan ger en ren och smakfull kontrast och ett avskalat intryck. Gjutjärn ger karaktär till rummet på ett charmigt sätt, samtidigt som det utstrålar ett slags äkthet som blir allt mer efterfrågat.

Passar in i det moderna hemmet

Gjutjärn anses generellt som rustikt och är ofta förknippat med den lantliga stilen, men det är så mycket mer än så. Designen i den här serien är enkel och modern i sitt utryck, vilket ger produkterna ett stilrent och elegant utseende som passar in i det moderna hemmet. De kan antingen vara diskreta och smälta in, eller ta plats som ett utropstecken i inredningen.