Best of Brands lanserar inredningssortiment

Som ett led i att utveckla ett livsstilskoncept har Best of Brands under hösten tagit steget in i ett nytt affärsområde och lanserat heminredning som en del av e-handelssortimentet.

I sortimentet finns allt från belysning och lifestyle-produkter till textilier och dekoration för hemmets alla rum, allt noga utvalt från exklusiva inredningsvarumärken såsom Jonathan Adler, Klong, Kay Bojesen, Stackelbergs, New Works och många fler.

-Vi tycker väldigt mycket om design och vill utveckla livsstilskonceptet för att kunna erbjuda våra kunder ett kurerat utbud av allt vi tycker är vackert och som passar vår målgrupp, oavsett om det handlar om mode eller inredning, säger Markus Näsholm, VD på Best of Brands Group.

I samband med lanseringen inleder Best of Brands även ett samarbete med inredningsdesignern Lotta Agaton vars CV är fyllt med uppdrag från restauranger, kontor och privata hem såväl som kommersiella uppdrag för internationella aktörer. Under hösten kommer Best of Brands att få följa med på Lottas inredningsresa där hon inspirerar, delar med sig av sina tankar och sina bästa inredningstips.

- Med en lång erfarenhet och en exceptionell känsla för stil är Lotta Agaton en av Skandinaviens absolut främsta inredningsdesigners och det känns väldigt roligt att få göra det här samarbetet tillsammans med henne, säger Markus Näsholm.

Lotta är känd för sin minimalistiska stil som alltid har en vacker balans mellan värme och tidlös kvalitet.

- Oavsett om det gäller mode eller inredning är det svårt att hitta butiker som har ett handplockat sortiment och när man då stöter på någon som har samma estetik som en själv är det magiskt, säger Lotta Agaton, inredningsdesigner.

• Nacka

Best of Brands erbjuder ett kurerat utbud av mode och inredning från exklusiva varumärken. Med en av Nordens största multibrand-butiker i Stockholm samt en e-handel med över 100 välkända svenska och internationella premiumvarumärken finns kläder och inredning för alla stilar och tillfällen.

Niklas Ekdahl

Presskontakt VD, MBRS Group AB +46 (0)70 721 85 25