Ny teknik inom kommunal vård och omsorg

23-24 januari 2018 visar vi våra senaste lösningar för införandet av ny teknik inom kommunal vård och omsorg. BEST är på plats på MVTe-mässan tillsammans med över 80 av våra kollegor i branschen.

Mässan är en arena där kommunernas frågor om IT och välfärdsteknologi är i fokus. Välfärdsteknologin leder till ökad självständighet, trygghet och delaktighet i samhället om vi utgår från individens behov och förutsättningar. En del kommuner ligger i framkant i användningen av teknologi inom vård och omsorg, medan andra kommuner ligger i startgroparna. På MVTe finns lärdomar för alla nivåer. (källa: mvte.se)

I BESTs monter visar vi möjligheterna med modern teknik och hur man kan effektivisera och underlätta det dagliga arbetet för personalen på svenska äldreboenden. Hur man kan minimera tiden för dokumentation och informationsöverföring och maximera tiden för vård och hjälp till de boende. Våra moderna arbetsredskap kan effektivisera detta arbete med smarta funktioner för att planera, delge och ta del av information var man än befinner sig. Enkelt, snabbt, säkert och effektivt.

BESTmate® - App som gör vårdpersonalens smartphone till ett effektivt arbetsredskap.

Med android-appen BESTmate® kopplad till BESTadapt® mjukvara får vårdpersonalen tillgång till flera bra funktioner som underlättar och effektiviserar deras dagliga arbete t.ex. larmhantering, exakt positionering, tracking och follow-me funktion, uppgiftshantering, planering, digitala anteckningar, meddelande/arbetschatt, trådlösa tillbehör, statistik och logg av alla händelser.