Best Breakfast by Tina rullas ut

Best Breakfast by Tina rullas ut

Denna vecka har vi fått våra första tre certifierade Best Breakfast by Tina-hotell.

I våras presenterade vi vårt samarbete med Tina Nordström som hjälper oss att ta fram ett nytt frukostkoncept - Best Breakfast By Tina. Under sommaren och hösten har vi arbetat med utformningen samt att testa konceptet på sju utvalda hotell. Dessa har fått tillaga rätter baserade på recept från Tina och i samrådan med Tina och hennes kollega Benny Cederberg, gått igenom upplägg, innehåll och presentation av frukosten.

Denna vecka har BEST WESTERN PLUS Time Hotel i Stockholm, BEST WESTERN Hotell Klippan i Klippan samt BEST WESTERN PLUS Västerviks Stadshotell i Västervik genomgått vår interna certifiering och är numera Best Breakfast by Tina-hotell.

- Jag gick in i detta projekt med en bild hur det skulle bli men som alltid blir det aldrig som man tror. Det har varit större och framförallt roligare än vad jag förväntade mig, säger Tina Nordström. Jag har lärt mig massor, speciellt under hösten, när vi har besökt testhotellen. Den största utmaningen har varit det faktum att alla hotell är olika och har olika förutsättningar. Detta har samtidigt varit väldigt inspirerande och har gjort att vi ibland har fått tänka nytt och ibland även tänka om, fortsätter Tina.

För mig är presentationen otroligt viktig, då vi ”äter” även med ögonen. Det är inte mängden pålägg som är viktig, utan kvaliteten och presentationen. Att till exempel gruppera produkter som hör ihop gör det både snyggare och framförallt enklare för gästerna att hitta.

- Det är väldigt tillfredsställande att vi avslutar året med att certifiera våra första tre hotell, säger Eva Brunnberg, Konceptansvarig på Best Western. Tina och Bennys stora engagemang och utbildning har verkligen inspirerat våra hotelI och många är nu ivriga att komma igång. I januari fortsätter vi utrullningen av Best Breakfast och det ska bli otroligt spännande att få responsen från våra gäster, eftersom frukosten är en så viktig del av mångas hotellupplevelse.

För ytterligare information kontakta:

Johan Kukacka, VD
Best Western Hotels
Email: johan.kukacka@bestwestern.se

Eva Brunnberg, Konceptansvarig
Best Western Hotels
 Email: eva.brunnberg@bestwestern.se

Best Western Hotels är Sveriges största hotellkedja med 83 hotell på 58 orter i Sverige, från Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Hotellen är privatägda och har därför en unik personlig prägel. I Sverige är alla hotell rökfria och erbjuder fritt Internet. Totalt finns över 4 000 Best Western hotell i ett 100-tal länder, varav drygt 150 i Norden, vilket gör hotellkedjan till världens största.