BWH Hotel Groups kvalitetsprogram blir digitalt

Under 75 år har Best Western (en del av BWH Hotel Group) varit ledande inom hotellbranschen med sitt unika kvalitetsarbete. Med anledning av Covid-19 pandemin tar BWH Hotel Groups skandinaviska organisation detta område till nästa nivå genom att lansera Safe-Q, ett digitalt verktyg för kvalitetsuppföljning.

- Det speciella med vår kedja är att hotellen ägs och drivs privat och vi värnar om att hotellens unikitet ska tas till vara på. Samtidigt måste vi säkerställa att våra gäster får den kvalitet de förväntar sig. Vi har under alla år varit branschledande med vårt kvalitetsprogram där certifierade medarbetare från kvalitetsavdelningen besöker våra 4 700 hotell över hela världen var 11:e månad för att stötta dem i sitt kvalitets- och servicearbete. I och med pandemin som råder har vi nu också adderat en digital kvalitetsuppföljning som löpande säkrar att existerande och nya rekommendationer från WHO och respektive nationell myndighet följs, säger Johan Kukacka vd för BWH Hotel Group.

- Director of Quality Assurance, Agneta Jaktland menar att det inte räcker att ha omfattande rutiner och minimum standards i verksamheten i dessa dagar. Vi måste också säkra att rutinerna följs och efterlevs. Därför lanserar vi nu digital kvalitetsuppföljning i samarbete med Qultivator Intelligence.

Safe-Q är ett digitalt verktyg för kvalitetsuppföljning, som säkerställer våra arbetsrutiner för en trygg hotellmiljö. Det viktigaste för oss är alltid våra gäster och medarbetares säkerhet.

- Vi är mycket glada att vi i ett nära samarbete med BWH Hotel Group har kunnat anpassa ett av våra verktyg för att snabbt få digital kvalitetskontroll på plats ute på hotellen, helt avgörande om man verkligen skall kunna säkerställa att smittskyddet fungerar ute i verksamheten, säger Robert Nibelius, vd för Qultivator.

Qultivator Intelligence är ett svenskt företag som utvecklar cloudbaserade SaaS-tjänster för kvalitetssäkring och förbättrad kundupplevelse i daglig verksamhet inom bland annat hotell, skola, detaljhandel och hälsovård.

www.qultivator.se

För mer information kontakta:

Johan Kukacka, vd
Email: johan.kukacka@bwhhotelgroup.se

Agneta Jaktland, Director of Quality Assurance
Email: agneta.jaktland@bwhhotelgroup.se

Robert Nibelius, vd
Qultivator Intelligence
Email: robert.nibelius@qultivator.se

BWH Hotel Group

BWH Hotel Group är en global hotellkedja bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och SureStay Hotel Group. Tillsammans erbjuder de över 4 700 hotell i fler än 100 länder runtom i världen. I Skandinavien finns 160 hotell på fler än 100 destinationer. För att tillgodose såväl gäster som potentiella hotellägare erbjuder gruppen totalt 17 olika varumärken i alla segment från budget till premium. BWH Hotel Group är den största, fristående hotellgruppen i Skandinavien där hotellen ägs och drivs av lokala entreprenörer.