Hotel Hillerød går med i Best Western

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2019 09:00 CET

Hotel Hillerød på Nordsjälland i Danmark blir medlem i Best Western i januari 2020

Det populära Hotel Hillerød på Nordsjälland i Danmark ansluter sig i januari 2020 till
Best Western Hotels & Resorts. Hotellets namn blir Best Western Hotel Hillerød när de blir en del av den globala kedjan.

Utöver 113 stora rum erbjuder hotellet Restaurant Krydderiet som är välbesökt av såväl hotellets gäster som lokalbor från Hillerød och boende på Nordsjälland.

Hotellets direktör, Katja Slüter, ser fram emot samarbetet med Best Western.

- Vi är ett hotell med en stark lokal profil och nära relation till våra stamgäster. Våra resultat skapas genom ett klassiskt värdskap, där alla gäster blir sedda och uppskattade. Vi vill hela tiden fortsätta utveckla vårt kvalitetsarbete och vår anläggning, vilket är en av anledningarna till att vi valt att gå med i en kedja med en omfattande skandinavisk och global distribution.

BWH Hotel Groups danska Country Manager, Søren Nystrøm, gläder sig åt det nya hotellet.

- Hotel Hillerød är ett riktigt kvalitetshotell med en dynamisk ledning, och ett starkt fokus på utveckling och kvalitet för sina gäster. Våra många företags- och fritidskunder har i flera år efterfrågat mer kapacitet på Nordsjälland. Därför är samarbetet med Hotel Hillerød en ”perfect match” för oss.

Kontaktpersoner:

Katja Slüter, Hotelldirektör Hotel Hillerød
Email: katja@hotelhillerod.dk
Telefon: (+45) 27 12 61 98

Johan Kukacka, VD, BWH Hotel Group
Email: johan.kukacka@bwhhotelgroup.se

BWH Hotel Group

BWH Hotel Group är en global hotellkedja bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och SureStay Hotel Group. Tillsammans erbjuder de över 4 700 hotell i fler än 100 länder runtom i världen. I Skandinavien finns 160 hotell på fler än 100 destinationer. För att tillgodose såväl gäster som potentiella hotellägare erbjuder gruppen totalt 17 olika varumärken i alla segment från budget tillpremium. BWH Hotel Group är den största, fristående hotellgruppen i Skandinavien där hotellen ägs och drivs av lokala entreprenörer.

Kommentarer (0)

Kommentera