U&Me Hotel

Hotell med unik arkitektur och design blir först ut för nya varumärket BW Signature Collection by Best Western

Best Western Hotels & Resorts lanserar det nya konceptet BW Signature Collection by Best Western, som en del av den strategiska satsningen att bli Skandinaviens ledande hotellaktör inom mellansegmentet. Konceptet är ett samlingsnamn för utvalda hotell med unika inredningskoncept och genomtänkt design. Först ut att bära namnet är ett av Umeås mest innovativa designhotell, U&Me Hotel.

Från och med januari är det arkitektritade designhotellet U&Me Hotel i Umeå det första hotellet med märkningen BW Signature Collection. Hotellet har valt att ingå i BW Signature Collection då konceptet för det nya varumärket och hotellets fokusområden går hand i hand.

- Som privatägd verksamhet med stor integritet, tydlig profilering och ett eget starkt varumärke var det viktigt för oss att hitta en partner vars förståelse för självständiga, exklusiva hotell också kunde möta oss affärsmässigt med ett starkt partnerskap säger, Markus Olsson VD på Fort Knox ägarbolag till U&Me Hotel.

Best Western Hotels & Resort-familjen består idag av flera varumärken och koncept. Indelningen gör det enklare för gäster att hitta de hotell som passar dem och deras behov bäst.

- Vi arbetar ständigt med att utöka vår hotellfamilj. Men det viktiga är inte att vara störst, utan att ha en utsökt mix av hotellpärlor som matchar olika gästers behov. Vårt fokus ligger på att bredda vårt erbjudande av nischade designhotell där vi ser en växande efterfrågan, säger Johan Kukacka, VD på Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.

Det nya varumärket riktar sig till gäster som söker ett bekvämt boende med det lilla extra i service, inredningsdetaljer och design.

I samband med anslutningen av U&Me Hotel ansluter sig även det historiska systerhotellet Stora Hotellet som får den exklusiva märkningen BW Premier Collection.

Under 2018 kommer flera hotell att ansluta under BW Signature Collection.

För mer information kontakta:

Johan Kukacka, CEO
Best Western Hotels & Resorts, Skandinavien
Telefon: + 46 735 14 39 00
E-post: johan.kukacka@bestwestern.se

Markus Olsson, VD
Fort Knox
E-post: Markus@fort-knox.se

Best Western Hotels & Resorts

Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har vi 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av våra hotell världen över.