Nyrenoverade Hotel Vidöstern blir medlemmar i Best Western

Efter en övergripande renovering och i ny regim ingår nu Best Western Hotel Vidöstern som medlemmar i BWH Hotel Group. Med sitt läge i strategiskt placerade Värnamo och där E4:an och Riksväg 27 korsas, blir hotellet tillgängligt för såväl affärsresenärer som barnfamiljer som önskar ett boende med närhet till områdets breda utbud av spännande aktiviteter.

”Vi är väldigt glada att välkomna Best Western Hotel Vidöstern till vår hotellgrupp. Det är ett uppskattat tillskott för både våra affärsresenärer och för de som är på resa genom Sverige och vill utforska området ”, säger Johan Michelson, VD BWH Hotel Group Skandinavien.

Hotellet erbjuder 58 moderna rum, och förutom bekväma sängar finns gratis wi-fi, gratis parkering, bastu och relax samt en fantastisk frukostbuffé. I hotellets restaurang kan man äta en vällagad lunch eller middag, varva ner med en drink i en mysig fåtölj eller njuta av en klassisk fika.

Önskar man att hålla ett möte eller en mindre konferens har hotellet kapacitet för upp till 25 deltagare.

” Vi är glada att kunna få slå upp dörrarna till vårt nyrenoverade hotell och nu även som en del av Best Western. Som affärshotell har vi ett fantastiskt läge oavsett vilket väderstreck man ska men här finns också mycket att göra om man till exempel gillar att vandra, besöka nöjespark eller ta en runda på någon av de närliggande golfbanorna ”, säger Magnus Strömberg ägare Best Western Hotel Vidöstern.

Hotellet ligger nära till många spännande aktiviteter. Här ligger bland annat nöjesparken High Chaparral, Äventyrsberget Isaberg, vandringsleder på Store Mosse, Möbelriket och fyra närliggande golfbanor.

Best Western Hotel Vidöstern ägs av Magnus Strömberg som även driver Best Western Hotel Ljungby och Sure Hotel by Best Western Lagan.

Hotel Vidöstern - Hotell i Värnamo (bestwestern.se)

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Michelson, VD
BWH Hotel Group Skandinavien
E-post johan.michelson@bwhhotelgroup.se

Claes Landström, hotellchef
Best Western Hotel Vidöstern
E-post: Claes@hotelljungby.se
Tel: +46 705-23 71 19

BWH Hotel Group

BWH Hotel Group är en global hotellkedja bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och SureStay Hotel Group. Tillsammans erbjuder de över 4 700 hotell i fler än 100 länder runtom i världen. I Skandinavien finns 160 hotell på fler än 100 destinationer. För att tillgodose såväl gäster som potentiella hotellägare erbjuder gruppen totalt 17 olika varumärken i alla segment från budget till premium. BWH Hotel Group är den största, fristående hotellgruppen i Skandinavien där hotellen ägs och drivs av lokala entreprenörer.