BESTOR CONSULTING AB FÖRNYAR LEDNINGEN OCH TILLSÄTTER NY VD

Som en del i Bestor Consulting AB’s satsning att utveckla arbetet kring Hälso- och sjukvård och Life Science har företaget utsett Fredrik Öhrn som VD. Tillsammans med Anna Fiorillo leder han from 1 oktober företaget framåt.

Fredrik har en gedigen bakgrund med mer än 20 års erfarenhet från olika roller i svensk och internationell sjukvård, som chef både kliniskt och som marknadschef i Sverige och utomlands; som förändringsledare och rådgivare till regeringar och myndigheter. Han kommer ansvara för det strategiska arbetet och vidareutveckla företagets erbjudanden och koncept inom konsulting, analys och Disease Management. Fredrik kom närmast från Karolinska Universitetssjukhuset till Bestor 2019.

Anna träder in i rollen som konsultchef med huvuduppgift att bygga och utveckla konsultverksamheten. Utöver det kommer Anna fortsätta att stötta konsulterna att utvecklas maximalt i sin roll och med sina uppdrag.

Anna har över 20 års erfarenhet inom vården från både kliniskt arbete och framförallt av stora IT relaterade projekt och förändringsarbeten. Anna har även en lång konsulterfarenhet och är skicklig på att bygga team. Senast hade Anna en roll som konsultchef på TietoEVRY.

Genom denna rekrytering tas ytterligare ett steg mot att utveckla företagets fokus på datadriven sjukvård, personcentrering och en bättre patientupplevelse, oberoende av plats. Satsningen ligger helt i linje med styrelsens vision att bygga ett av Sveriges bästa team av experter inom management och till stor del i kombination med analys och sjukvård.

- Vi är mycket glada att få chansen att tillsätta en ledning av den här kalibern. Vi är övertygade om att Fredrik, med sin mångåriga internationella erfarenhet och djupa insikt i sjukvårdens olika delar blir en stor tillgång för oss säger styrelseordförande Yngve Kihlström.

- Jag är mycket glad över att få förtroendet att leda Bestor in i nästa fas och göra vår vision till verklighet. Att få göra det tillsammans med Anna är mycket inspirerande och ger oss en fantastisk möjlighet att kombinera konsulttjänster med med värdefulla tjänsteerbjudanden, kommenterar Fredrik Öhrn.