Foto: Betonmast Sverige

Betonmast Mälardalen bygger hyresrätter i Gnesta

Betonmast Mälardalen har skrivit kontrakt med Gnestahem AB om att bygga Solsidan - 37 nya hyreslägenheter nära Frönäsrondellen i Gnesta. Ordervärdet ligger på 73 miljoner kronor.

Betonmast Mälardalen har tilldelats ännu ett projekt i Gnesta kommun, precis intill nybyggda äldreboendet Strandhagen. Det rör sig om 37 hyresrätter, planerade i en L-formad huskropp med innergård. Det är söderläget och de planerade solpanelerna på taket som gett projektet namnet ”Solsidan”.

– Vi är väldigt glada över att ha fått fortsatt förtroende av Gnesta Kommun, säger Marcus Garheden, VD på Betonmast Mälardalen. Vi ser fram emot att få samarbeta med Gnestahem igen samt bidra till bostadsutvecklingen i området.

– Vi har stort förtroende för Betonmast, säger Hans Persson, VD för Gnestahem. Det känns tryggt med en aktör som har så starkt lokalt fokus och som vi dessutom har fin erfarenhet av sedan tidigare.

Uppdraget är en totalentreprenad med en kontraktssumma på drygt 73 miljoner kronor. Projektet pågår från augusti 2019 och beräknas vara färdigställt i januari 2021.

Marcus Garheden

VD Betonmast Mälardalen 073-373 79 01