Kvarteret Ugglan omfattar 110 lägenheter, uppdelade mellan fyra hus om 5-6 våningar. Illustration: JAIS Arkitekter

BETONMAST MALMÖ BYGGER 110 LÄGENHETER I ARLÖV

Betonmast Malmö har tecknat avtal med Burlövs Bostäder AB om att bygga 110 nya hyresbostäder i Arlöv, strax utanför Malmö. Ordervärdet ligger på 202 miljoner kronor.

Kvarteret Ugglan blir Betonmast Malmös andra stora projekt i Malmötrakten sedan etableringen av bolaget i juli 2018. Projektet omfattar 110 lägenheter, varav 6 lägenheter är LSS-boenden. Husen är indelade i fyra byggnader om 5 - 6 våningar. Den totala boytan är 10 600 kvadratmeter.

– Jag är oerhört glad och stolt över att vi på Betonmast Malmö har tilldelats uppdraget, säger Tomaz Bodmark, VD på Betonmast Malmö. Vi är ett lokalt företag med en stark koncern i ryggen. Vårt mål är att använda vår gedigna kunskap för att göra både vår nya kund och framtida hyresgäster nöjda.

– Regionen växer så det knakar och nu skruvar vi upp byggtakten i Burlöv. Att Betonmast som ny aktör i regionen motsvarade våra krav känns bra på många olika sätt. Framförallt välkomnar vi en ny aktör med lokal förankring, säger Mats Åsemo, VD Burlöv Bostäder AB.

Byggstart sker i april 2019 och första inflyttning är beräknad till slutet av 2020.

Kategorier

Betonmast Sverige är en bygg- och anläggningskoncern som växer starkt på den svenska marknaden. Bolaget har verksamhet i Göteborg, Malmö, Mälardalen och Stockholm. Huvudkontor finns i Göteborg. Betonmast Sverige etablerades 2014 och omsatte under 2021 över 2 miljarder kronor. Bolaget består av drygt 170 medarbetare och ingår sedan 2019 i den norska AF-koncernen.

Tomaz Bodmark

VD Betonmast Malmö 070-865 99 95

Stark koncern. Lokal fokus.

Betonmast är en av Norges största bygg- och anläggningskoncerner och växer starkt på den svenska marknaden. Bolaget har verksamhet i hela Norge samt Göteborg, Malmö, Mälardalen och Stockholm.

Betonmast Sverige
Mölndalsvägen 42