I helgen startar kändisrallyt Gumball 3000 i Stockholm – här är stjärnorna och tiderna

I helgen är det äntligen Stockholms tur att stå som värd för starten av Gumball 3000. Själva startskottet för rallyt sker på söndag den 24 maj klockan 12.00 från Norrbron i centrala Stockholm. Rallyt fortsätter sedan via Oslo, Köpenhamn, och Amsterdam, där bilarna lastas på flygplan på väg mot Reno i Kalifornien. Därifrån åker förarna vidare till San Francisco och Los Angeles, för att avsluta i Las Vegas. Över 100 bilar och 200 förare deltar i årets rally, med kända namn som Dolph Lundgren, David Hasselhof, Tony Hawk, Jon Olsson och många, många fler.

Tusentals entusiaster väntas samlas i centrala Stockholm i helgen för att skåda världens mest mytomspunna och omtalade rally – Gumball 3000. Det är första gången någonsin starten sker i Stockholm och precis som tidigare år är rallyt fullproppat med kändisar och exklusiva bilar. För Team Betsafe kör Dolph Lundgren och Jon Olsson.

Nedan information om tid och plats:

Lördag den 23 maj

Registrering, samt den officiella Gumball 3000 presskonferensen. För ackreditering och frågor, se kontaktinformation.
Plats: Grand Hotell
Tid: 9.00 – 18.00

Biluppställning, live-framträdanden m.m.
Plats: Norrbron & Gustav Adolfs torg
Tid: 12.00 – 23.00

Söndag den 24 maj

Starten
Plats: Norrbron i Stockholm

Tid:11.00-12.00 (kom i tid)

Här finner du mer information om Team Betsafes Gumball-resa: http://www.worldofbetsafe.com/gumball3000/

För kontakt med Dolph Lundgren, Jon Olsson, ackreditering och mer information om Gumball 3000, vänligen kontakta:

Robin Olenius, presskontakt Betsafe
Robin.olenius@betssongroup.com

Om Gumball 3000
Rallyt Gumball 3000 startades 1999 av entreprenören och tidigare racingföraren Maximillion Cooper, som bjöd in 50 vänner för att köra en sträcka på 3000 miles genom Europa. Sedan dess har det blivit ett återkommande rally som vuxit sig större och större. Rallyt körs genom flera olika länder och kontinenter under en veckas tid. I Team Betsafe ingår de svenska stjärnorna Jon Olsson och Dolph Lundgren.