Ola Wenström lanserar nytt Premier League-program

Den 30 september är det avspark för "Småprogram från Storbritannien" - en ny programserie om Premier League med sportjournalisten och programledaren Ola Wenström och hans produktionsteam Wenström Television. Det blir personliga webb-TV-program med en unik närhet till världens största fotbollsliga. Avsnitten sänds varje fredag under hela säsongen på Wenström.TV, Viasatsport.se och på Betsafe.com.

Svenskarnas intresse för Premier League ökar stadigt från år till år. Zlatan Ibrahimovics flytt till de brittiska öarna har såklart bara spätt på utvecklingen ytterligare. Sportjournalisten och programledaren Ola Wenström kommer under hela säsongen att ta tempen på ligan, spelarna, experterna och supportrarna. Med en kontinuerlig närvaro i England kommer han och hans redaktion diskutera de hetaste ämnena med initierad expertis, bjuda på exklusiva reportage och ha en nära kontakt med fans, ledare och spelare i och runt Premier League.

– Premier League är världens hetaste och största fotbollsliga. Jag brinner för engelsk fotboll och väldigt mycket runt omkring den och är fantastiskt glad över att tillsammans med mitt team kunna leverera personlig fotbolls-TV direkt från England, säger Ola Wenström.

Precis som tidigare kommer Wenström.TV att med London som hemmaplan producera webbprogram för den svenska publiken, nu i ett nytt och utökat format.

– Zlatan-faktorn bidrar såklart till en ännu högre temperatur och till att vi extrasatsar från vår sida. Förutom närvaron i huvudstan kommer vi att bjuda på djupa expertdiskussioner och ha ett reporterteam som mer eller mindre kommer att campa utanför City och Uniteds arenor. Jag ser fram emot både ”Pep-talk och Zlatan-snack”, säger Wenström.

Ola Wenström är en av Sveriges mest omtyckta och ledande sportjournalister och programledare. Ola har 27 år i yrket, bevakat och förmedlat en mängd olika ligor och mästerskap, nu senast OS i Rio de Janeiro. Wenström.TV är en unik och självständig journalistisk satsning som nu fortsätter i samarbete med Viasatsport.se

Första avsnittet sänds den 30 september på Wenström.TV, Viasatsport.se och på programpartnern Betsafe.com. Varje avsnitt kommer även erbjudas som podcast på Itunes och Acast. I första programmet blir det mycket från Manchester, både diskussion om Citys suveräna start och reportage om "Rooney-gate" i United. Elva raka frågor till Jonas Olsson och en träff med den gamla damen som har följt Liverpool i 70 år och fått alla spelare att skriva sina autografer i kappan.

Programserien ”Småprogram från Storbritannien” är ett samarbete mellan Wenström.TV och spelbolaget Betsafe.com.

– Wenström.TV är en drömpartner för oss och vi är otroligt stolta över detta samarbete. Som säsongen har börjat sportsligt och med tanke på vårt redan befintliga sponsoravtal med Manchester City är det här en satsning vi absolut vill vara en del av, säger Alex Zachrisson på Betsafe.

Smakprov av Småprogram från Storbritannien: http://wenstrom.tv/video/sasongspremiar-peptalk-zlatansnack

För mer information, vänligen kontakta:

Ola Wenström, Wenström Television

ola@wenstrom.tv