Scotts och Larz-Kristerz favoriter som vanligt

- Scotts och Larz-Kristerz favoriter som vanligt!

Spelbolaget Betsafe.com har satt upp odds på vilka som går vidare från helgens deltävling i Dansbandskampen och klara favoriter är Scotts (1,15) och Larz-Kristerz (1,35).

- Scotts fick bättre kritik än på länge i lördags och som vanligt hade man stort stöd hos folket. Larz-Kristerz däremot gjorde sitt kanske svagaste framträdande men man gick ändå vidare och det framgår tydligt vilken fördel banden som varit med länge har, säger Betsafes oddssättare Fredrik Näsberg.

Främsta utmanare den här veckan är Jannez från Laxsjö (4,50) och Face-84 från Varberg (4,75).

- Jannez har varit med i väldigt många år och har många trogna fans i speciellt Norrland. Man har dessutom fått en egen supportergrupp på facebook och det kan förhoppningsvis ge lite extra röster. Face-84 är desto yngre och består av fyra tjejer från Varberg. Bandet var med i Melodifestivalen i våras utan någon större framgång. Flickorna är väldigt bildsköna så den kan nog bli en och annan röst från det manliga könet, fortsätter oddssättaren.

Martinez (7,00) från Sundsvall beräknas ha minst chanser att gå vidare.

- Vi tror Martinez får det väldigt svårt att gå vidare i den här konkurrensen även fast man haft flera låtar på diverse topplistor, avslutar oddssättaren.

To go through to the next round
Vinnarspel

Dansbandskampen