Zlatan i topp hos britterna

I måndags delades Guldbollen ut och Zlatan Ibrahimovic vann det prestigefyllda priset för elfte gången. Att Zlatan är helgonförklarad i Sverige är ingen nyhet. Men sedan ankomsten till Manchester United har han även övertygat engelsmännen. Det visar en färsk TNS-Sifo undersökning genomförd i Storbritannien på uppdrag av spelbolaget Betsafe.

Zlatan är tillsammans med Liverpools Philippe Coutinho, näst mest populär hos det brittiska folket när det kommer till Premier Leagues utländska spelare. Endast nedpetad från tronen av lokalrivalen Manchester Citys storstjärna Sergio Agüero.

- Zlatan har alltid tagit stor plats i alla lag och ligor han varit i. Att han är mer populär än lagkollegan tillika världens dyraste fotbollsspelare genom tiderna, Paul Pogba, säger en hel del om hans varumärkesstyrka, säger Alex Zachrisson från Betsafe.

Vem är din favorit bland utländska spelare i Premier League:

Sergio Agüero 6%

Zlatan Ibrahimovic 5%

Philippe Coutinho 5%

Diego Costa 4%

Alexi Sanchez 4%

Kevin de Bruyne 4%

Paul Pogba 3%

Roman Lukaku 2%

Riyad Mahrez 2%

Om undersökningen

Undersökningen genomfördes i Kantar TNS UK:s webbpanel. Totalt intervjuades 1 224 personer i ålder 18+. Webbpanelen är riksrepresentativt rekryterad och speglar Storbritanniens befolkning utifrån, kön, ålder samt boenderegion.