Altech: För en hållbar ventilationsinstallation

Altech: För en hållbar ventilationsinstallation

Efter semestern började Bevego att skicka ut information om varumärket Altech till sina 33 butiker. Ute på filialerna startade då förberedelserna kring att ta emot hela eller delar av det nya sortimentet. Altech är ett varumärke som erbjuder noga utvalda produkter för en hållbar VVS och ventilationsinstallation. Nu finns bland annat Altechs tilluftsdon och frånluftsdon i alla Bevegobutiker.

Altech i hyllorna i Örebro
“Vi fick ganska mycket produkter från Altech hit till vår butik i Örebro, och eftersom att vi har stor butiksyta har vi fått upp allt i hyllorna. Vi har dessutom kvar motsvarande produkter från andra varumärken som vi haft sedan tidigare. Det är ju dessa som våra kunder är vana vid att köpa, så nu breddas utbudet med fler valmöjligheter.” säger Patrik Mäkelä som är platschef i Örebro.

“Eventuellt kommer vi att komprimera utbudet något framöver när vi vet vad våra kunder vill ha. Nu ska vi få upp lite skyltmaterial i butiken och sprida ordet om det nya varumärket så att våra kunder vet om att det finns. Produkterna från Altech känns väldigt bra och prisvärda vilket jag tror att våra kunder kommer att uppskatta.” fortsätter Patrik.

Ett brett utbud från Altech
På Bevegos filialer finns nu flera olika produkter från Altech, som bland annat till- och frånluftsdon, ytterväggsgaller och irisspjäll. De är alla noggrant utvalda produkter med konkurrenskraftig prestanda. Vi på Bevego har i första hand fokuserat på att ta in produkter inom ventilation, men Altech har ett bredare utbud än så.

Altech har ett av Sveriges största sortiment med produkter för tekniska installationer. Produkterna fyller behov inom vvs, ventilation, industri, kyla och fastighet. I Altechs sortiment finns bland annat produkter för luftdistribution, tappvatten, värme, gas och avlopp. Detta är installationer och funktioner som innefattar kritiska moment, och som kräver produkter av en mycket hög kvalitet.

Altech är ett varumärke som arbetar för att deras kunder ska få en så effektiv arbetsprocess som möjligt. Därför har de tagit fram ett produktutbud av hög kvalitet och hög tillgänglighet. Deras motto är att kunderna ska ha tillgång till rätt produkt, i rätt tid och på rätt plats. Det hoppas vi på Bevego att vi kan bidra med!

Lokalt sortiment
Vi på Bevego har butiker på 33 platser runt om i Sverige, från Luleå i norr till Malmö i söder. En del av vår affärsidé är att ha en stark lokal förankring på de platser som vi är verksamma på. Vi arbetar inte som ett storbolag utan som lokala butiker där det är enkelt att stanna till och hitta det man behöver. Varje butik anpassar sig efter den lokala marknaden och lyssnar på kunderna i närområdet.

Detta innebär att vissa av våra butiker kan ha ett större utbud inom byggplåt, medan vissa butiker har en större efterfrågan och större utbud inom ventilation. Det kan också vara så att vissa varumärken säljs extra mycket på en specifik plats i Sverige, medan det är ett helt annat varumärke som tillgodoser samma behov på en annan ort.

Stora delar av vårt sortiment finns i alla våra 33 filialer, samtidigt som vissa delar skiljer sig och är anpassade till den lokala marknaden. Våra filialer har olika stor yta för lager och butik, vilket också påverkar hur många produkter som är möjligt att erbjuda. När nu Altech kommer ut i butikerna kan det lokala utbudet variera.

Testa Altech du också
Du vet väl att vi på Bevego gillar feedback från dig som kund? Vi finns här för dig och för att underlätta ditt arbete. Vårt uppdrag är att leverera produkter av hög kvalitet, så att du kan leverera ett resultat av hög kvalitet. Vi hoppas att du vill testa våra nya produkter från Altech, och när du testat får du gärna berätta vad du tycker. Vill du veta mer om Altech så ta kontakt med din närmaste filial!