Pressinbjudan: Ett nytt index presenteras! Vad har Sverige för BMI (bostadsmarknadsindex)? Är det ett sunt BMI?

Sveriges Byggindustrier och Mäklarsamfundet presenterar för första gången ett nytt index som mäter nuläget på bostadsmarknaden.

Efter seminariet följer diskussioner under en stunds mingel.

Medverkande
: Jeanette Gustafsdotter, vd Mäklarsamfundet. Björn Wellhagen, ansvarig för husbyggnadsfrågor Sveriges Byggindustrier. Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier. Claudia Wörmann, analysansvarig Mäklarsamfundet. Ulf Perbo, statssekreterare på Socialdepartementet.

: onsdag 6 juli kl 15:15-17:00
: Almedalens hotell, Strandvägen 8 Karta

Arrangör: Sveriges Byggindustrier och Mäklarsamfundet

Kontaktpersoner:

Björn Wellhagen, Sveriges Byggindustrier, 070-899 58 65, bjorn.wellhagen@bygg.org
Jeanette Gustafsdotter, Mäklarsamfundet, 070-624 45 56, jeanette.gustafsdotter@maklarsamfundet.se

• bostadsmarknadsindex
  • bmi
  • sveriges byggindustrier
  • mäklarsamfundet
  • bostadsmarknad

Ca 3200 bygg-, anläggnings- och specialföretag har samordnat sin bransch- och arbetsgivarverksamhet i Sveriges Byggindustrier (BI).  BI verkar för att åstadkomma gynnsamma förutsättningar och villkor för byggföretagen. Därför agerar vi på riksplanet såväl som lokalt genom våra 27 lokalkontor gentemot bland annat riksdag och regering, myndigheter, politiker och fackliga organisationer. BI:s vision är ett hållbart byggande i världsklass. www.bygg.org