Aesop tar medvetet skönhetskoncept till Bibliotekstan

Bibliotekstan välkomnar kreativt butikskoncept och medvetet skönhetstänk när Aesop slår upp portarna på Jakobsbergsgatan i juli. Butiken blir den första i Skandinavien och kommer att avspegla märkets filosofi att erbjuda produkter tillverkade av de bästa växtbaserade och laboratorietillverkade ingredienserna för ansikte, hår och kropp.

Aesop som grundades i Melbourne 1987 har sedan 2003 öppnat ett sextiotal butiker världen över – bland annat i Paris, Kyoto, New York och London. Nu till sommaren slår varumärket upp portarna för sin första butik i Skandinavien med adressen Jakobsbergsgatan 7 i Bibliotekstan.

Vi har sedan tidigare varit representerade på olika ställen i Stockholm och de svenska kunderna har varit mycket positiva till vår filosofi och våra produkter. Därför vill vi nu erbjuda dem vårt fulla sortiment i egen butik, säger Pascale Thouzery, Aesops marknadschef i Europa.

I samarbete med Stockholmsbaserade arkitektbyrån In Praise of Shadows har Aesop tagit fram ett unikt inredningskoncept och när butiken öppnar i juli kommer kunderna att välkomnas av personal som kan erbjuda skräddarsydda tips för varje individ.

Vi är stolta över att Aesop väljer Bibliotekstan och Stockholm för sin första etablering i Skandinavien. Varumärkets unika butikskoncept och utbud ligger helt i linje med vår vision för området Bibliotekstan. Precis som den typiska Aesopkunden vill våra besökare gärna göra medvetna val, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik Stockholm.

För Hufvudstaden är Aesop ett varmt välkommet inslag, helt i linje med strategin att samla de mest intressanta varumärkena inom design och mode i Bibliotekstan.

För mer information vänligen kontakta:

Louise Severin, Marknadskoordinator Hufvudstaden: 08-762 90 05

louise.severin@hufvudstaden.se