Axel Arigato byter adress i Bibliotekstan

Axel Arigato byter adress i Bibliotekstan

Från juni kan ni shoppa Axel Arigatos snygga sneakers på deras nya permanenta adress Biblioteksgatan 7 i Bibliotekstan. Deras butiksyta kommer vara ca 130 kvm. Axel Arigato kommer förutom sitt sortiment av sneakers att erbjuda kläder och accessoarer.

Axel Arigato grundades 2014 av Max Svärdh och Albin Johansson. Innan de lanserade Axel Arigato såg grundarna en lucka i marknaden för ett prisvärt sneakermärke som håller hög kvalité. Genom att avstå från traditionella säljkanaler och kommunicera med kunderna direkt, har Axel Arigato skapat ett namn i branschen som ett high-end sneakermärke.

• Vi är nöjda med att fortsätta vårt samarbete med Hufvudstaden och Bibliotekstan. Vår tidigare Pop-up på Norrmalmstorg fick grym respons och vi är glada att tillsammans ha hittat ett permanent läge i Bibliotekstan. Att ha rätt butik på rätt plats var nyckeln för oss. Likt vår tidigare Pop-up kommer vi att erbjuda ett unikt koncept för denna butik, där vi utöver sneakers, dam- och herrkollektioner och accessoarer kommer erbjuda ett program med events och händelser på veckobasis, säger Albin Johansson, VD och medgrundare, Axel Arigato.

Etableringen av Axel Arigatos butik är ytterligare ett led i Hufvudstadens strategi att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta destination för svenskt och internationellt mode.

• Det är väldigt roligt att Axel Arigato väljer att utveckla sitt retailerbjudande i Bibliotekstan. Den nya permanenta konceptbutiken kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.

Nina Hag, Projektledare Marknad & PR, Hufvudstaden.

Tlf: 08- 762 90 75 Epost: nina.hag@hufvudstaden.se

Louise Kihlberg, Marknads- och kommunikationschef, Hufvudstaden.

Tlf: 08-762 90 86 Epost: louise.kihlberg@hufvudstaden.se