Bibliotekstan välkomnar Hackett.

Bibliotekstan välkomnar Hackett.

Bibliotekstan välkomnar brittiska preppymärket Hackett. I oktober öppnar de sin 236 kvadratmeter stora butik på Mäster Samuelsgatan 1 i Stockholm.

Hackett grundades 1979 och har sin ringa ålder till trots etablerat sig som ett anrikt varumärke med brittiskt preppy som ledord. Hacketts grundare, Jeremy Hackett, är numera känd som Mr. Classic efter den bok i ämnet han släppte för knappt tio år sedan. Hackett har blivit en favorit hos de engelska kungabarnen och fokus ligger just på klassisk herrekipering som rugbytröjor, tweedplagg och kostymer.

För fastighetsbolaget Hufvudstaden är Hackett ett välkommet inslag, helt i linje med strategin att samla de mest intressanta namnen inom design och mode centralt i området som är Bibliotekstan.

• -Vi är glada över att välkomna Hackett till Bibliotekstan – och det känns extra kul att stärka upp med ett starkt varumärke inom herrekipering. Varumärket är ett bra komplement till områdets övriga utbud och ett välkommet nytillskott i vår strävan att erbjuda en intressant mix av det bästa inom svenskt och internationellt mode i Bibliotekstan, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik Stockholm på Hufvudstaden

Det händer mycket i Bibliotekstan under hösten, då flera nyöppningar väntas.

Louise Severin, Bibliotekstan
E-mail: louise.severin@hufvudstaden.se