CMMN SWDN-designerduon Saif Bakir och Emma Hedlund

CMMN SWDN öppnar pop up i Bibliotekstan under Fashion Week

I dag startar Fashion Week Stockholm och Bibliotekstan bjuder som vanligt spännande samarbeten under veckan. I år flyttar CMMN SWDN tillfälligt in i Bibliotekstan för pressvisningar och pop up på adressen Smålandsgatan 20. Butiken håller öppet till och med lördagen den 3 september.

Bibliotekstan har sedan länge aktiverat sig under Stockholms modeveckor. Med ambitionen att erbjuda det bästa utbudet från de internationella modehusen mixat med våra främsta svenska modevarumärken är det naturligt att också vara en destination för mode under Stockholm Fashion Week.

Svenskt mode är en viktig del av Bibliotekstan och det är någonting vi vill främja. Därför är vi glada att både CMMN SWDN väljer att förlägga sina aktiviteter under modeveckan i Bibliotekstan, säger Louise Kihlberg, Marknadschef, Hufvudstaden.

CMMN SWDN håller öppet måndag till lördag under modeveckan. Bakom märket står London- och Malmöbaserade designerduon Saif Bakir och Emma Hedlund och varumärket fokuserar på herrkläder med hög modevision och medveten svensk produktion. Vårens kollektion ”Market Rodeo” har tagits fram med Marocko som inspiration.

Trots att vi nuförtiden är baserade i London och är en del av London Fashion Week sedan flera år, såär vi ju i grunden ett svenskt varumärke och det känns väldigt kul att få komma hem och visa upp vår kollektion på hemmaplan för första gången, säger Emma Hedlund, Creative Director CMMN SWDN.

Butiken håller öppet följande tider:

Tisdag 30/8 kl 10-19
Onsdag 31/8 kl 10-22