Diesel öppnar flaggskeppsbutik i Bibliotekstan

Diesel öppnar flaggskeppsbutik i Bibliotekstan

Under hösten 2021 välkomnar vi livsstilsvarumärket Diesel till Bibliotekstan. Butiken, som innehar en yta om 180 kvm, kommer ni finna i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12 i Stockholm. Diesel kommer erbjuda sitt fulla sortiment av jeans, accessoarer och en ready to wear-kollektion för män och kvinnor.

Diesel grundades 1978 av Renzo Rosso och är jeansmärket från Italien som har det där lilla extra. Med sin unika och utåtriktade design av jeans och streetwear har Diesel profilerat sig som ett innovativt varumärke med fokus på kvalitet där märkets DNA präglas av parollen ”For Successful Living”. Detta har resulterat i en stor framgång världen över och idag har varumärket över 400 butiker och ca 5000 återförsäljare.

Etableringen av Diesel blir ett välkommet inslag till övriga butiker i Bibliotekstan. Vi ser det som ytterligare ett led i Hufvudstadens strategi att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta destination för svenskt och internationellt mode.

• Vi är glada över att Diesel väljer Bibliotekstan för sin nya konceptbutik i Sverige. Etableringen kompletterar befintligt utbud väl och kommer att stärka Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.