Form Us With Love öppnar pop up store i Bibliotekstan

Form Us With Love öppnar pop up store i Bibliotekstan

Bibliotekstan är glada över att få uppmärksamma Stockholm Design Week genom att designstudion Form Us With Love visar sina senaste produktlanseringar samt har premiär för ett nytt koncept, Market, en noga utvald design shop på Birger Jarlsgatan 15.

-Vi är mycket glada över att tillsammans med Form Us With Love kunna visa upp intressanta designprodukter för våra besökare i Bibliotekstan, säger Henrik Egnell, Chef Affärsutveckling Butik Stockholm på Hufvudstaden. Vi har under en längre tid försökt hitta en samarbetsform och det här är ett utmärkt tillfälle att ta i akt.

I samband med Stockholm Design Week 4-10 februari slår svenska designstudion Form Us With Love upp portarna till en temporär utställning och shop på Birger Jarlsgatan 15 i Bibliotekstan. I Orrefors/Kosta Bodas fd butik på 900 kvadratmeter visas årets nya produkter designade av FUWL i samarbete med One Nordic Furniture Company, JoV, ateljé Lyktan och RBM.

Förutom utställning kommer det också finnas en shop som består av noga utvalda designföremål. Utställning och shop går under namnet Market och är ett initiativ som är tänkt att erbjuda designveckan till en bredare publik. FUWLs ambition är att ta designupplevelsen närmare gemene man.

- Under våra åtta år i branschen har vår designstudio fokuserat på möbler och belysning och vi ser dessa produkter dagligen. Designvärlden kan ofta vara exkluderande och stängd. Vi tror att man kan handla inredningsdesign på ett mer inspirerande, lätt och kvalitativt sätt, säger grundarna av Form Us With Love.

Information om ”Form Us With Love - Market, Exhibition & Curated Design Shop”

Öppettider: måndag 4 februari – söndag 10 februari kl. 11-19.

Till och med slutet av februari kommer det också finnas en temporär online shop www.formuswithlove.se/Market för försäljning av de utvalda designföremålen.

De cirka 20 föremålen som kommer att finnas för försäljning är allt från belysning till designböcker och möbler .

För mer information vänligen kontakta:

Form Us With Love: tel 08-218002 info@formuswithlove.se

Louise Kihlberg, Marknadschef, Hufvudstaden: tel: 08-762 90 86 louise.kihlberg@hufvudstaden.se

Henrik Egnell, Chef Affärsutveckling Butik, Hufvudstaden: tel: 08-762 90 58 henrik.egnell@hufvudstaden.se