Hufvudstaden välkomnar Burberry till Bibliotekstan.

Hufvudstaden välkomnar Burberry till Bibliotekstan.

Nu är det klart att danska Group 88 utökar sin portfolio i Stockholm med öppningen av Burberry. Detta blir deras första fristående flaggskeppsbutik i Sverige. Butiken kommer att presentera ett fullkoncept för både man och kvinna, men också glasögon, väskor och doft. Burberry slår upp portarna i november och adressen blir Biblioteksgatan 6.

Ännu ett varumärke i världsklass väljer att öppna butik i Bibliotekstan. I danska Group 88´s regi kommer Burberrys butik på Biblioteksgatan 6 att erbjuda 210 kvm brittiskt mode av högsta rang. Det är ingen överraskning att varumärket väljer att etablera sig i Bibliotekstan. Området har under de senaste åren återtagit rollen som Stockholms modeepicentrum med ett utbud av stora internationella modehus tillsammans med några av våra främsta svenska modevarumärken. Butikstöppningen bir senare i höst.

”Att ett så anrikt och internationellt etablerat varumärke som Burberry väljer att öppna en flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan, visar att vi på Hufvudstaden har agerat rätt och att utvecklingen går i linje mot det mål som vi har i att stärka området Bibliotekstan” säger Henrik Egnell chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Under hösten kommer fler nyöppningar att ske i området. Bibliotekstan går en ljus höst till mötes med siktet på att erbjuda Stockholm ett shoppingområde av högsta kvalité.

”Hufvudstaden har som målsättning att kunna erbjuda butiks- och kontorshyresgäster de bästa lägena. Etableringen av Burberry i en av våra fastigheter i Bibliotekstan kommer ytterligare stärka områdets karaktär av exklusiv shopping och internationell atmosfär, säger Bo Wikare, chef affärsområde Stockholm östra city på Hufvudstaden.

För mer information vänligen kontakta:

Louise Kihlberg, Kommunikationschef Hufvudstaden, tel. 08-762 90 86

Henrik Egnell, Chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden, tel 08-762 9058

Bo Wikare, Chef affärsområde Stockholm Östra City på Hufvudstaden, tlf 08-762 9060