Icebug öppnar sin första butik i Stockholm

Icebug öppnar sin första butik i Stockholm

Snart slår skovarumärket Icebug upp dörrarna till sin första fristående butik i Bibliotekstan, närmare bestämt på Norrlandsgatan 10. Med en yta på cirka 80 kvm kommer butiken vara den perfekta destinationen för dig som gillar utomhusaktiviteter och vill ha stabila och greppvänliga skor på fötterna.

Utbudet inom sport och fritid fortsätter att öka i Bibliotekstan. Senast i raden av nya etableringar är det svenska skovarumärket Icebug. Icebug grundades 2001 av mor och son Eliza Törnkvist och David Ekelund. Deras affärsidé var att göra pålitliga och välgreppande skor för att fler skulle ges möjligheten att vara ute i naturen. Tack vare sin unika produkt blev Icebug snabbt etablerat som ett pålitligt varumärke inom skovärlden, känt för sina innovativa teknologier och högpresterande skor. I den nya butiken kommer man också finna accessoarer som passar för utomhusaktiviteter.

”Vi ser fram emot att kunna erbjuda Stockholm riktigt lyxiga Icebug-produkter i vår första egna butik i Bibliotekstan! Och med "lyx" menar jag produkter som är schysst tillverkade, med hänsyn till människor och miljö. Butiken kommer också fungera som något av en klubbstuga för alla som söker rika naturupplevelser i vår svenska natur,” säger David Ekelund, VD Icebug.

”Vi är mycket glada över att Icebug valt att etablera sin första butik i Stockholm i vår fastighet i Bibliotekstan. Icebug blir ett välkommet tillskott och kompletterar befintligt utbud inom sport och fritid väl,” säger Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.

Josefin Alteby Sylvan, Projektledare Marknad & PR, Hufvudstaden.